Elle Reid, feministyczna poetka o pewnej renomie, była w związku tej samej płci od trzydziestu ośmiu lat, dopóki jej żona, Violet, nie zmarła osiemnaście miesięcy temu. Od tego czasu Elle przechodziła zmiany w swoim życiu w wielu aspektach, chociaż powrót do pisania nie był jednym z tych aspektów, dawno temu z tego zrezygnowała. Właśnie zakończyła czteromiesięczny związek ze studentką imieniem Olivia, ten związek maj-grudzień, jej pierwszy związek od czasu Vi, który, jak twierdzi, będzie tylko nieistotnym błędem w jej życiu. Elle ma dorosłą córkę, Judy Reid, produkt jednonocnej przygody, ponieważ chciała mieć dziecko, ale oczywiście jako lesbijkę, a nie męża. Z kolei Judy, zdeterminowana bizneswoman, ma nastoletnią córkę, Sage Reid, której sperma pochodzi z banku nasienia w Judy, nie mając czasu na związek. Sage i Elle boją się Judy, dwóch starszych Reidów, którzy rzadko ze sobą rozmawiają, zwłaszcza od śmierci Vi. Tego dnia Sage zwraca się do swojej babci o sześćset trzydzieści dolarów, aby uzyskać aborcję, Sage nie chce pytać swojej matki, ponieważ w przeciwnym razie musi jej powiedzieć, że jest w ciąży. Elle, która obecnie jest spłukana, właśnie spłaciła ogromne rachunki medyczne Vi, chce pomóc Sage i wie, że proszenie Judy, zarówno dla dobra jej, jak i Sage, nie wchodzi w rachubę. W związku z tym Elle i Sage wyruszają na poszukiwanie sześciuset trzydziestu dolarów. W tym procesie Elle powraca do większości swojej przeszłości, niektórych z przeszłości, która została pogrzebana jeszcze przed Sage i Judy. Elle i Sage mogą również w tym procesie lepiej zrozumieć siebie nawzajem i swoje dysfunkcje z Judy.

Pozdrowienia ponownie z ciemności. Być może twój mentalny obraz babci jest znajomą postacią Normana Rockwella, który maluje słodką, okularnicę, małą damę piekącą ciasta lub robiącą na drutach buciki lub odpoczywającą w bujanym fotelu, gdy wnuki bawią się wokół niej. Jeśli tak, Lily Tomlin przeniesie Cię w rzeczywistość swoim występem w najnowszym filmie scenarzysty i reżysera Paula Weitza (About a Boy, American Pie). Film rozpoczyna się od zerwania Elle (pani Tomlin) ze swoją znacznie młodszą dziewczyną (Judy Greer). Podobnie jak w przypadku wielu rozpadów związku, ton zmienia się szybko wraz ze wzrostem „porozmawiajmy o tym”. Elle rzuca „Jesteś przypisem” jako zinger, który szybko kończy wszelką nadzieję na pojednanie. To niewygodna scena otwierająca, która trafnie przygotowuje scenę dla tego, czego będziemy świadkami w dalszej części filmu. Elle przeżyła całkiem sporo, ale nie była w stanie ruszyć dalej od czasu śmierci jej długoletniego towarzysza – powracającego tematu przez cały czas. . Sześć segmentów filmu nosi tytuły: Zakończenia, Atrament, Małpy, Ogr, Dzieciaki, Ważki. Nie oczekuj, że te opisy pomogą ci odgadnąć kierunek filmu. Zamiast tego gra jak podróż przez przeszłość Elle, choć w bardzo współczesnym stylu. Widzisz, jej wnuczka Sage (Julia Garner) pojawia się w domu, prosząc o pożyczenie 600 dolarów na aborcję. Pomimo swojej kariery jako poetki o pewnej sławie, Elle jest w tej chwili podsłuchiwana. Tak więc oboje wyruszają w Dodge Royal Elle z 1955 roku (samochód z prawdziwego życia pani Tomlin) i odwiedzają ludzi (i uderzają ich za gotówkę), którzy odegrali rolę w najciekawszym życiu Elle. Podczas tej podróży – co dzieje się w ciągu jednego dnia – drogi kobiet krzyżują się z nieświadomym chłopakiem Sage'a (nieudacznikiem Nat Woolf), transseksualnym tatuażystą (Laverne Cox), który jest winien Elle pieniądze, które pożyczyła na ulepszenia, właścicielką małej firmy ( ostatni występ nieżyjącej już Elizabeth Peny), która jest nieco bardziej twarda niż Elle, dawno temu były mąż Elle (najlepszy występ Sama Elliotta od lat), który wciąż nosi złamane serce i najbardziej bombastyczny przede wszystkim córka Elle i mama Sage'a – pracoholik, nie bez sensu, profesjonalistka Typu A (zagrana z werwą przez Marcię Gay Harden). Wiele będzie się działo na temat tego, że film traktuje decyzję Sage tak rzeczowo, ale stanowi to miły kontrast z Juno, gdzie decyzja o przerwaniu niechcianej ciąży zostaje nagle odwrócona, gdy mówi się jej, że dziecko ma paznokcie. Ten film oferuje nawet czubek tej sceny (brawo Sarah Burns), ale nigdy nie jest kaznodzieją ani surową ręką w kontaktach z Sage. To młoda dziewczyna w realnej sytuacji życiowej, która polega na wsparciu finansowym i moralnym swojej dysfunkcyjnej rodziny. Można by to opisać jako film studyjny o szerszym oddźwięku. Lily Tomlin sprawia, że ​​trzeba to zobaczyć, podobnie jak Julia Garner i Sam Elliott. Niektórzy będą tego unikać ze względu na temat aborcji, ale jest to znacznie bardziej historia trzech silnych kobiet, które są ze sobą spokrewnione – nawet jeśli nie zawsze są ze sobą powiązane.

Julian Rutkowski

To rzadkie wydarzenie, ale tak, czasami reżyser American Pie robi naprawdę dobry film. Ten ostatni był prawdopodobnie O chłopcu w 2002 roku. Babcia jest uroczą małą indie z dobrą grą aktorską, dobrą robotą postaci i wzruszającymi emocjami. Lily Tomlin gra starzejącą się poetkę lesbijkę, którą odwiedza jej wnuczka (Julia Garner). Liczy na pieniądze na aborcję, ale babcia jest spłukana. Film śledzi ich, gdy przechodzą z miejsca na miejsce, mając nadzieję na uzyskanie pożyczki, należne pieniądze lub sprzedanie czegoś wartościowego. Te spotkania wypełniają przeszłość. W obsadzie drugoplanowej jest as, w tym Marcia Gay Harden, Sam Elliot, Judy Greer, Elizabeth Pena (która zmarła około rok temu) i Laverne Cox (miło jest widzieć, jak przeskakuje do filmu fabularnego). To oczywiście film Tomlina, ale nie można przeoczyć, jak dobry jest Garner w bardziej pasywnej roli. Wiedziałem, że skądś ją rozpoznałem – okazało się, że to Martha Marcy May Marlene – powinna stać się wielką gwiazdą. Dobra, może to dlatego, że jest urocza i tak bardzo kocham jej włosy, ale tutaj jest bardzo dobra.

Daria Sikora

„Nie próbuję zrujnować ci życia. Nie jestem idealna, nie wszyscy jesteśmy idealni”. Elle (Tomlin) jest zgorzkniała i uparta. Kiedy wdaje się w bójkę ze swoją dziewczyną i zrywają, zachowuje się twarda. Kiedy jej wnuczka Sage (Garner) prosi o pomoc, Elle bierze ją pod swoje skrzydła i robi wszystko, co w jej mocy, aby jej pomóc. Elle odkrywa, że ​​to doświadczenie pomaga jej bardziej, niż się spodziewała. To film, którego nie byłam pewna, czego się spodziewać. Kilka filmów o Lily Tomlin, które widziałem, to „Big Business” i od 9 do 5, nie są moimi ulubionymi. Byłem nią totalnie zszokowany w tym filmie, w dobry sposób. Lily Tomlin jest w tym przezabawna i odgrywa rolę, w której nigdy wcześniej jej nie widziałeś. Wyobraź sobie Billy'ego Boba Thorntona w filmie Zły Mikołaj w roli Lily Tomlin. To, co mówi, jest dość obraźliwe i tak niespodziewane, że nie możesz powstrzymać się od śmiechu. Film ma bardzo dobre przesłanie i jest bardzo wart obejrzenia, ale prawdziwym powodem, aby to sprawdzić, jest Lily Tomlin. Ogólnie rzecz biorąc, sprytnie napisany z wersją Lily Tomlin, której nigdy nie widziałeś. Daję to B+.

Sandra Ostrowska

Pomyślałam, że to świetny film, bardzo przyjemny, gdy dziewczyna i jej babcia szukają pieniędzy na aborcję. Cała sprawa wydawała się być o dwa skręty od Bycia napaloną komedią, zwłaszcza z perspektywy występu Lilly Tomilin jako ekscentrycznej babci z własnym poważnym bagażem, która chce pomóc swojej wnuczce, a podczas tej podróży razem wnuczka dowiaduje się wiele o swojej babci bez ujawniania czegokolwiek. Lilly Tomilin zajmuje pierwsze miejsce na plakacie, chociaż wydaje się, że postać Julii Garner jest naprawdę w centrum uwagi, gdy bada wszechświat babci. Podoba mi się również rola Sama Elliota w filmie. Może był po prostu tak czarujący, jakby wspierał Blythe Danner w Zobaczymy cię w moich snach, albo współczuję postaci, którą gra, jednorazowo miłosne zainteresowanie babcią, zanim wyszła z szafy. Tak czy inaczej to działa. To zabawna opowieść o tym, jak rodzina spotyka się w potrzebie. Wszyscy powinniśmy mieć szczęście, że możemy odnieść się do tego, co się dzieje. Chodzi również o to, aby nigdy nie było za późno, aby przyjść dla tych, których kochasz. Bardzo zabawne.

inż. doc. Gabriel Głowacki

Lily Tomlin jest tutaj znakomita, występując w roli zgryźliwej Elle, znanej poetki i pisarki, która ponownie ma problemy z pisaniem po śmierci swojego partnera tej samej płci, który ma około 38 lat. Pewnego dnia Elle niespodziewanie odwiedza jej wnuczka Sage, która mówi Elle, że jest w ciąży i potrzebuje ponad 600 dolarów na zaplanowaną aborcję tego samego dnia. Julia Garner jest również znakomita w swojej roli Sage. W ten sposób obie kobiety rozpoczną odyseję po mieście, próbując zebrać pieniądze. Czasami sprawy stają się surowe i niegrzeczne, są też pewne trudne momenty, ale jest też trochę dobrego humoru i myślałem, że wszystko zakończyło się podnoszącym na duchu zakończeniem. Marcia Gay Harden, Judy Greer i Sam Elliott również dobrze uzupełniają tę mieszankę w rolach drugoplanowych. Dodatkowo film jest dobrze napisany i wyreżyserowany przez Paula Weitza (About a Boy). W sumie ta indie w zaledwie 1 godz. i 18 min. przez długi czas, prowadzony przez Tomlina i Garnera, przy silnym wsparciu obsady, pochłaniał mnie i interesował, jak to wszystko się potoczy.

Dariusz Bąk

Zwiastun

Podobne filmy