Informacje o filmie

Przez Meksyk przetoczyła się fala porwań, podsycając narastającą panikę wśród zamożniejszych obywateli, zwłaszcza rodziców. W ciągu jednego sześciodniowego okresu doszło do 24 uprowadzeń, co doprowadziło do tego, że wielu z nich zatrudniało ochroniarzy dla swoich dzieci. W ten świat wkracza John Creasy, wypalony były agent CIA/zabójca, który zrezygnował z życia. Przyjaciel Creasy'ego, Rayburn, zabiera go do Mexico City, aby był ochroniarzem 9-letniej Pity Ramos, córki przemysłowca Samuela Ramosa i jego żony Lisy. Creasy nie chce być ochroniarzem, zwłaszcza młodego człowieka, ale z braku czegoś lepszego do roboty przyjmuje zlecenie. Creasy ledwo toleruje przedwcześnie rozwinięte dziecko i jej natrętne pytania o niego i jego życie. Ale powoli odpryskuje jego pozornie nieprzeniknioną powierzchowność, jego mechanizmy obronne opadają, a on się przed nią otwiera. Nowy cel życia Creasy'ego zostaje rozbity, gdy Pita zostaje porwana. Pomimo tego, że został poważnie ranny podczas porwania, przysięga zabić każdego, kto bierze udział w porwaniu lub czerpie z niego korzyści. I nikt nie może go powstrzymać.

Najemnik alkoholik Creasy (Waszyngton) jest wykończony, dopóki jego przyjaciel (Walken) nie znajduje mu pracy w Mexico City jako ochroniarza małej dziewczynki z bogatej rodziny, Pity (Fanning). Milczący mężczyzna i melancholijna dziewczyna powoli nawiązują silną więź... która zostaje całkowicie zerwana w dniu, w którym Pita zostaje porwana, a negocjacje są źle prowadzone. Tytuł „Człowiek w ogniu” działa przeciwko temu. Zapowiada film akcji napędzany adrenaliną, podczas gdy w rzeczywistości to, co otrzymujemy, jest zupełnie inne. To, co można by błędnie uznać za prolog (przedstawia się Creasy, spotyka Pitę i pokazuje związek), stanowi dobrą połowę czasu trwania filmu. Washington i Faning są w szczytowej formie, pierwsi torturowani i wściekli, a drudzy ujmujący, ale nie przesadnie, więc hołdem dla Scotta i scenarzysty Helgelanda jest to, że film nie spieszy się, pokazując ich dziwny związek. To sprawia, że ​​sprawy są jeszcze bardziej bolesne i oburzające, gdy zostaje schwytana w porwaniu, które pozostawia Creasy'ego poważne blizny, zarówno emocjonalne, jak i fizyczne. Film zdobywa tytuł w drugiej połowie, nie z powodu nieustannej akcji – którą rezygnuje, by dać nam coś bardziej zamyślonego i okrutnego – ale dlatego, że Creasy dosłownie płonie cichą furią. Gdy poluje na każdego, kto brał udział lub czerpał zyski z porwania Pity, rozmontowując pierścienie wieży korupcji w Mexico City, jego metody stają się bardziej krwawe, podczas gdy jego ruchy stają się wolniejsze. Zwariowany wyścig z czasem i własną prawdopodobną śmiercią, gdy tragiczna postać, której nowy powód do życia został mu odebrany. Występy są w porządku, ze świetnymi zwrotami z dwóch głównych i wspaniałymi zwrotami pomocniczymi przez zawsze niezawodnego Christophera Walkena i Jiancarlo Gianniniego. Tym, co czasami umniejsza jakość filmu, są teraz charakterystyczne niechlujne efekty wizualne Tony'ego Scotta. Podczas gdy niektóre ujęcia są wspaniałe, przypominające pracę brata Ridleya, inne są niemal tandetne i wywołują epilepsję (niektóre niepotrzebne montaże hiper-MTV). mężczyzna ratuje się, traktując swoich aktorów z uwagą, znakomicie ilustrując swoje otoczenie i tworząc surową atmosferę. To cenna osobliwość: przebój wysokiej jakości.

inż. doc. Patryk Zawadzki

Tony Scott może robić dobre i złe filmy, osobiście uważam, że może być trochę krzykliwy i tandetny, a jego praca oczywiście cierpi w porównaniu z jego dość sławnym bratem, ale jest to prawdopodobnie jego najlepszy film. To, co czyni ten film tak wspaniałym, to fakt, że Scott daje Denzelowi (w upalnej formie, lepszej niż Dzień Treningowy) i objawieniu, jakim jest Dakota Fanning, czas na rozwinięcie związku pełnego ciepła i czułości. Konfiguracja absolutnie NIE jest nudna, chociaż wymaga czasu – jest angażująca i zabiera nas w małą podróż do postaci – w tym wspaniałą rolę Radhy Mitchell jako matki. Wszystko to służy temu, aby akcja była o wiele bardziej efektywna, ponieważ jesteśmy tak zainwestowani w postacie, pomimo ich wszystkich zbyt oczywistych słabości. Ten film trzyma cię na krawędzi w całości i nie wymyka się na końcu. Film byłby oczywiście niczym bez Waszyngtonu. Często zastanawiam się, dlaczego wydaje się, że dostaje tak wiele głupich ról, skoro jest tak dobry, jak prawie każdy główny bohater (mogę naprawdę pomyśleć tylko o jednym, Danielu Dayu Lewisie, który ma obecnie więcej mocy na ekranie) . Ten film powinien być ogromny, biorąc pod uwagę jego status i siłę jego gry oraz jakość filmu. To po prostu pokazuje, że jeśli studio nie popiera filmu co do sedna, w końcu przechodzi od razu do wideo. Chciałbym mieć szansę zobaczyć to na dużym ekranie.

Krzysztof Kowalski

Kochałem ten film. Jestem Meksykanką i w najmniejszym stopniu mnie to obraziło. Właściwie uważam, że ten film powinien być pokazywany w komendach policji w całym Meksyku. To smutna prawda, że ​​nasz system policyjny jest tak zgniły jak trzymiesięczne zwłoki. Złości mnie, gdy czytam w wiadomościach, jak zabójcy, porywacze i inni szlam uwalniają się, płacąc śmieszną grzywnę lub żyjąc jak królowie w celach więziennych. Powinniśmy mieć kogoś takiego jak Creasy, postać Denzela Washingtona. Ochroniarz stał się mściwym strażnikiem. Porwania to kwitnący przemysł (przynajmniej w dużych miastach). Właściwie chciałbym, żeby porywacze z prawdziwego życia mogli cierpieć taki sam los, jak tego, na którym Creasy wykonał swoją świetną robotę. To byłoby cudowne (przepraszam, jestem TAK urażony!). MAN ON FIRE to wciągający film, którego nie można przegapić. Niektórym z was może być ciężko, jeśli nie jesteście przyzwyczajeni do czytania napisów (Meksykańczycy robią to cały czas oglądając amerykańskie filmy), ale wysiłek będzie tego wart. Niektóre z edycji są trochę niewyraźne... trochę jak TRAFFIC, pamiętasz? (kolejne genialne spojrzenie na to, jak skorumpowany jest Meksyk). Film zaczyna się nieco wolno, ale tempo przyspiesza gorączkowo w drugiej połowie. Przysięgam, że będziesz wiwatować, patrząc, jak Denzel Washington wysyła niewłaściwych sprawców. Jego występ jest niczym innym jak doskonałym. Zakończenie (bez spoilerów, OK!!!) jest trochę smutne, ale jestem pewien, że i tak ci się spodoba. CZŁOWIEK W OGNIU to jeden z najlepszych filmów roku. „Musisz posiadać” dla kolekcji DVD! 9 na 10

mgr dr Jagoda Pietrzak

Oto twarda historia o zemście o złych facetach, w której występuje nieustępliwy i szorstki Denzel Washington. Ma tu trzy osobowości: przygnębiony, teraz pijany, były najemnik, potem kochający ojciec w typie małej dziewczynki, a potem brutalny maniak na wolności, szukający odpowiedzi i zemsty. Historia opowiada o Waszyngtonie zatrudnionym jako ochroniarz małej amerykańskiej dziewczynki mieszkającej w Meksyku, gdzie regularnie (przynajmniej według filmu) zdarzają się porwania dzieci. Przywiązuje się do dziecka, granego zwycięsko przez dziecięcą aktorkę naszych czasów , Dakota Fanning. Kiedy Fanning zostaje porwany na jego oczach, Waszyngton ściga odpowiedzialnych mężczyzn i nikogo nie oszczędza. Uwaga: ten film nie jest dla wrażliwych. To stylowe kręcenie filmów, co jest dobre i złe. Podobało mi się, ale wiele osób uznało to za zbyt szalone jak na ich gusta, ponieważ praca z kamerą może przyprawić o ból głowy. Myślałem, że pasuje do napiętej fabuły i jest fascynujący do oglądania, ale (drżący aparat) nie dla wszystkich gustów. Oprócz dwóch gwiazd, jest zawsze interesujący Christopher Walken, w nietypowo stonowanej roli, oraz wielu innych znakomitych aktorów. Film rozpieszcza podstawowe emocje w każdym z nas, ale działa.

dr mgr Kinga Makowska

Zwiastun

Podobne filmy