Informacje o filmie

Podczas gdy każdy chwyta za ostatnią parę czarnych kaszmirowych rękawiczek w Bloomingdale w Nowym Jorku, spotykają się Sara Thomas i Jonathan Trager. Mimo że każdy z nich był w tym czasie w związku z innymi ludźmi, spędzają razem niesamowite popołudnie. Jonathan chce jej danych kontaktowych „na wszelki wypadek”, ale Sara, fatalistka, gra z Jonathanem w gry losu, aby ustalić, czy rzeczywiście mają być razem teraz, czy w przyszłości. Pod koniec dnia obaj mają tylko kilka informacji o sobie, które nie obejmują nazwiska ani numeru telefonu drugiego, ponieważ rozstają się z firmą. Jedna z ostatnich gier losu Sary tego dnia polega na tym, że każda z nich pozostawia drugiej identyfikator (Jonathan i Sara nabazgrają swoje pełne imię i nazwisko oraz numer telefonu odpowiednio na rachunku 5 USD i używanej książce), które, jeśli obie wejdą w posiadanie drugiej przez przypadek Sara wierzy, że mają być razem. Kilka lat później Jonathan jest zaręczony i wkrótce poślubi kobietę o imieniu Halley. Jednocześnie Sara, obecnie mieszkająca w San Francisco, właśnie zaręczyła się z Larsem, nowym muzykiem ageist. Jednak myśl o Sarze jest przede wszystkim w umyśle Jonathana. Sara też myśli o Jonathanie, a nie o Larsie. Gdy zbliża się dzień ślubu Jonathana, Jonathan, wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Deanem u boku, stosuje metodyczne podejście do odnalezienia Sary. Z drugiej strony Sara, ze swoją najlepszą przyjaciółką Ewą u boku, stosuje bardziej fatalistyczne podejście do odnalezienia Jonathana. Czy któreś z ich poszukiwań zakończy się sukcesem, zwłaszcza przed zaplanowanym ślubem Jonathana?

Magia się dzieje, jeśli na to pozwolisz; a czasami nawet los lub przeznaczenie – czy jakkolwiek chcesz to nazwać – wkraczają z pomocą. Ale jeśli chodzi o miłość i znalezienie tej wyjątkowej osoby, z którą spędzisz resztę życia, powinieneś zaryzykować kuszenie losu testem tej miłości lub tego, co pozornie ma być, czy po prostu podążać za swoim pozornym przeznaczenie i objąć je? Takie są pytania, na które musi zmierzyć się dwoje ludzi i odpowiedzieć na nie w romantycznej komedii/dramie Serendipity w reżyserii Petera Chelsoma. Jonathan Trager (John Cusack) kupuje prezent dla swojej dziewczyny, a Sara Thomas (Kate Beckinsale) szuka czegoś dla swojego chłopaka, gdy sięgają po tę samą parę rękawiczek na stojaku w Bloomingdales. A koła losu szybko się obracają. Albo czy oni? Jonathan i Sara spędzają ze sobą kilka następnych godzin, w tym romantyczną przerywnik na łyżwach w nowojorskim Central Parku, i wyraźnie przelatują między nimi iskry. Dla Jonathana jest to znaczące emocjonalne przeżycie i zdaje sobie sprawę, że coś się wydarzyło, że coś się zmieniło w jego życiu; Sara czuje to samo, ale będąc prawdziwą wierzącą w przeznaczenie, potrzebuje znaku, że tak ma być, zanim zacznie rozważać ściganie tego, co właśnie wydarzyło się między nimi. Więc poddaje to testowi. A dla Jonathana, wiedząc tylko, że ma na imię Sara, jest to początek odysei – poszukiwania – odnalezienia prawdziwej miłości do kobiety, którą już zna w głębi serca, z którą chce dzielić swoje życie. Dla Sary jest to początek poszukiwań miłości, a dla tej wyjątkowej osoby, którą zna, na zawsze zostanie jej bratnią duszą. Oboje jednak odkrywają, że ścieżka do czystej miłości jest wypełniona każdą przeszkodą, jaką znany wszechświat mógłby postawić na ich drodze. A czy podróż jest tego warta? Cóż, w końcu wszystko sprowadza się do tego, co z góry ustalił los. Czy to prawda? W oparciu o tradycję takich filmów jak Bezsenność w Seattle i Masz pocztę, Chelsom stworzył prawdziwie romantyczną opowieść o dwójce ludzi, których przeznaczeniem jest być razem, bez względu na wszystko. I – jak publiczność wie na samym początku – nic innego nie będzie do zaakceptowania. Może brakować Hanksa i Ryana, ale charyzmatyczny Cusack i urzekająca Beckinsale z nawiązką nadrabiają to, wyrzeźbiając swoją własną niszę w gatunku podczas tej wycieczki, a Chelsom ma już dość tego dotyku Nory Ephron (w tym muzyki , dopasowując idealną piosenkę do każdej sytuacji), aby to zadziałało. Szanse na to, że w prawdziwym życiu coś się wydarzy, tak jak w tym filmie, są około dwa razy mniejsze niż wygrana na loterii, ale kogo to obchodzi? To podnosząca na duchu bajka o miłości – o tym, jak „chcemy”, aby miłość była – i jest dostarczana z ujmującą troską, która sprawia, że ​​jest emocjonalnie angażująca, zabawna i całkowicie satysfakcjonująca. I myślę, że o film nie można prosić o wiele więcej. Cusack jest tak sympatyczny i potrafi z taką łatwością oddać rozpacz swojej sytuacji, że widz jest od początku jednoznacznie wciągany. Chcesz, żeby wszystko się ułożyło dla tego faceta... i Sary też; i, oczywiście, od samego początku jesteś całkiem pewny, że to zrobią. Ale po drodze sprawiają, że coś czujesz; pozwalają ci dzielić się frustracją, a także radością, która towarzyszy odkryciu miłości, a być może odnalezieniu lepszej części siebie w tym samym czasie. A fakt, że Cusack czyni Jonathana tak wiarygodnym i kimś, z kim można się identyfikować, ma z tym więcej niż wiele wspólnego. To wysokiej jakości występ aktora z elastycznością i zakresem, który może zrobić prawie wszystko, i który nigdy nie zawodzi. Druga połowa równania sukcesu należy oczywiście do Beckinsale, która jest nie tylko piękna, ale także dobrą aktorką, która nasyca swoją postać odrobiną tajemniczości i złożoności, które czynią ją ujmującą i interesującą. Podobnie jak Jonathan Cusack, Sara jest kimś, dla kogo można kibicować; chcesz zobaczyć, jak dostaje to, czego chce i na co zasługuje. To nie jest idealny świat, w którym żyjemy i wszyscy o tym wiemy; ale dla Sary i Jonathana chcesz, żeby tak było. Jest między nimi chemia, która sprawia, że ​​tak łatwo jest Ci rzutować własne uczucia i pragnienia na ich sytuację, że nie da się tego obejść. Jeśli oni wygrają, ty wygrywasz. To takie proste. I chociaż po drodze zabierają cię w trudne miejsca, jest to fajna wycieczka, a Beckinsale i Cusack - Sara i Jonathan - sprawiają, że jest to podróż warta odbycia. W obsadzie drugoplanowej znaleźli się Molly Shannon, Jeremy Piven, Bridget Moynahan i Eugene Levy (który jest wspaniały – i przezabawny – jako sprzedawca w Bloomingdales). Przystojny film, który porusza wszystkie właściwe nerwy i naciska wszystkie właściwe przyciski, „Serendipity” ma w sobie delikatną wrażliwość, która odnosi się do pojęć romansu i miłości, które tkwią w nas wszystkich. I jest odświeżająco zaprezentowany w sposób, który jest czysty i nieszkodliwy; i jako taki pozwala ci się otworzyć i przyjąć coś wartościowego bez konieczności przepraszania za to i bez sugerowania, że ​​musisz być „modny”, aby to docenić. Ponieważ chodzi o miłość i dzielenie się miłością, z której wszyscy możemy skorzystać w tym świecie, w którym dzisiaj żyjemy. I to jest magia filmów. Oceniam ten 9/10.

inż. Pola Wilk

Ta urocza komedia romantyczna ma wszystkie właściwe składniki i serwuje bulionowe romanse i slapstickową zabawę. Jonathan (John Cusack) i Sara (Kate Beckinsale) spotykają się w Bloomingdales, gdy oboje chcą kupić tę samą parę rękawiczek. Atrakcja jest natychmiastowa i spędzają romantyczny wieczór, bawiąc się razem po Nowym Jorku. Pod koniec wieczoru John chce znów się z nią zobaczyć, ale Sara postanawia, że ​​jeśli przeznaczeniem jest, że powinni być razem, to znów się odnajdą. Odjeżdża taksówką i nigdy więcej jej nie widzi. Cóż, prawie nigdy. Lata mijają i oboje wkrótce się pobiorą, ale każdy wciąż ma to dokuczliwe poczucie, że to drugie było jego jedyną prawdziwą miłością. Oczywiście los sprzysięga się, aby ich ponownie połączyć (po kilkunastu nieudanych próbach), ponieważ obaj jednocześnie podejmują ostatnią próbę odnalezienia się nawzajem tuż przed ślubem z kimś innym. Kąt losu jest bezlitośnie orany, prawie do mdłości, ale skecze są zabawne, a chemia między Cusackiem i Beckinsale jest czarująca. Cusack jest ekspertem w odgrywaniu udręczonego i neurotycznego kochanka, ale tutaj jest bardziej nawiedzony i samotny niż dysfunkcyjny, i gra znacznie lepiej niż jego dwie poprzednie postacie w „High Fidelity” i „America's Sweethearts”. Kate Beckinsale przeszła z zapomnienia do rozgłosu dzięki swojej roli w „Pearl Harbor” i okazuje się, że jest wspaniałą romantyczną główną postacią w tym filmie. Jest przewiewna i urocza i kręci uroczą sieć wokół Jonathana i widza. Film korzysta również z wyjątkowego wsparcia komediowego od Jeremy'ego Pivena jako najlepszego przyjaciela Jonathana i oddanej detektyw Sary. Zwariowana komedia Pivena okazuje się idealnym uzupełnieniem cierpkiego przygnębienia Cusack. Eugene Levy krzyczy jako ekscentryczny sprzedawca Bloomingdales, który szantażuje Jonathana, by kupił połowę sklepu, aby przekazać mu informacje z konta Sary. Podsumowując, jest to zabawna komedia, która jest nieistotna, ale rozkoszna. Mam tendencję do dawania komedii romantycznych trochę więcej luzu, ponieważ jestem frajerem dla tej brei, a ta jest jedną z lepszych, jakie widziałem od jakiegoś czasu, więc oceniłem ją na 9/10. Ta beztroska zabawa jest świetną randką, ale jeśli wolisz poważny dramat, trzymaj się z daleka.

Tadeusz Błaszczyk

Jonathan Tragger (John Cusack) przypadkowo spotyka Sarę Thomas (wspaniała Kate Beckinsale) w wigilię Bożego Narodzenia w Bloomingdale's, obaj próbując kupić unikalną parę czarnych rękawiczek dostępnych w sprzedaży. Postanawiają pójść do stołówki Serendipity, a Jonathan prosi o jej imię i telefon. Sara postanawia napisać to w książce, a jego na pięciodolarowym rachunku. Daje rachunek dziennikarzowi i mówi, że sprzedałaby książkę w nowojorskim sklepie z używanymi książkami. Twierdzi, że jeśli przeznaczenie chce ich dwojga razem, Jonathan odzyska tę książkę. Albo znowu otrzyma ten rachunek. Od tego dnia Jonathan będzie „ścigał” książkę Sary, próbując dotrzeć do jego utraconej miłości. Nie znałem słowa „szczęśliwy traf”. Według słownika Webstera oznacza to „pozorną zdolność dokonywania przypadkowych, szczęśliwych odkryć”. Postać Sary w to wierzy, ale żałuje, że uwierzyła w koniec historii. To typowy przewidywalny i komercyjny film, ale wspierany przez bardzo uroczą aktorkę (Kate Beckinsale) i aktora (John Cusack). Jestem podejrzliwym widzem, jeśli chodzi o komentowanie w tym zakresie, ponieważ uwielbiam Kate Beckinsale i Johna Cusack. Ale naprawdę wierzę, że żaden widz nie lubi tego filmu. Bardzo piękna jest też okładka DVD. Mój głos to siedem. Tytuł (Brazylia): „Escrito ans Estrelas” („Zapisane w gwiazdach”)

Karol Maciejewski

Zwiastun

Podobne filmy

O północy w Paryżu

Midnight in Paris