Milly i Jess od zawsze są najlepszymi przyjaciółmi. Dzielili się wszystkim, odkąd byli dziećmi – sekretami, ubraniami, śmiechem, substancjami, chłopakami – teraz starają się być dorośli. Milly ma świetną pracę i mieszka w pięknej kamienicy z mężem Kitem i dwójką dzieci. Jess jest urbanistką, a ona i jej chłopak Jago mieszkają na artystycznej łodzi mieszkalnej na londyńskim kanale. Ich przyjaźń jest tak solidna jak zawsze. Dzieje się tak do czasu, gdy Jess walczy o upragnione dziecko, a Milly dowiaduje się, że ma raka piersi. Jak się tym dzielisz?

Jess (Drew Barrymore) i Milly (Toni Collette) są przyjaciółmi od dzieciństwa. Jess była amerykańską dziewczyną, która mieszkała w Anglii, a Milly była jedyną, która się z nią zaprzyjaźniła. Matka Milly, Miranda (Jacqueline Bisset) jest często nieobecną niestabilną aktorką. Dziewczyny robiły wszystko razem. Milly ma słynnego męża rockmana Kita (Dominic Cooper), mocną pracę i dwoje dzieci. Jess mieszka na łodzi z Jago (Paddy Considine), który desperacko próbuje zajść w ciążę. Pieniądze pary są wyczerpane, a Jago musi pracować na platformie wiertniczej na Morzu Północnym. Następnie u Milly zostaje zdiagnozowany agresywny rak piersi. To jest solidny materiał na kobiecą przyjaźń. Historia raka piersi ma swoje melodramatyczne akcenty, ale nie przesadza. Jest wystarczająco dużo niespodzianek, aby zachować świeżość. Reżyserka Catherine Hardwicke mogła to zacieśnić. Przez to wszystko Barrymore i Collette tworzą wiarygodny duet najlepszych przyjaciół. Collette szczególnie błyszczy. W panteonie najlepszych przyjaciółek chorych na raka jest to jedna z lepszych.

Marta Dudek

To archetypowy film kobiecy – ale nie ma w tym nic złego, ponieważ kobiety w kluczowych rolach filmowych mają zdecydowanie za mało możliwości. Tak więc kobiety zajmują stanowiska scenarzystki (Brytyjskie Banki Morwenny), reżyserki (Amerykanka Catherine Hardwicke) i dwóch czołowych aktorów (Australijczyk Toni Collette i Amerykanka Drew Barrymore). A temat jest również kobiecy: rak piersi, niepłodność i przyjaźń kobiet. Podobnie jak „Usterka w naszych gwiazdach”, jest to szczera ekspozycja tego, jak to jest cierpieć na raka – w tym przypadku z chemioterapią i towarzyszącymi jej chorobami, zmęczeniem i wypadaniem włosów, po których następują bóle głowy, utrata wzroku i ból. Brzmi ciężko i jest - jednym z najsmutniejszych filmów, jakie widziałem od dłuższego czasu - ale jest w nim humor, ciepło i doskonałe aktorstwo, które sprawiają, że warto obejrzeć ten prawdziwy kawałek życia. W końcu większość z nas w pewnym wieku miała krewnych lub przyjaciół, którzy cierpieli na taką czy inną formę raka, niektórzy przeżyli, inni nie.

Wojciech Witkowski

Pozdrowienia ponownie z ciemności. Teatr wypełniły odgłosy łkania. I przez szloch mam na myśli płacz, a nie typowe pociąganie nosem po filmie. Chociaż byłem trochę zdezorientowany tym, dokąd moi koledzy widzowie filmowi myśleli, że ta historia zmierza, zrozumiałe jest, że czasami ciemny teatr jest po prostu najlepszym miejscem na dobry płacz. Reżyserka Catherine Hardwicke i scenarzystka Morwenna Banks przedstawiają nieskrępowane spojrzenie na przyjaźń, chorobę i stratę oraz powód, by przynieść chusteczki. Filmy z wyciskaczami łez mają długą historię sukcesu. Niektóre z bardziej popularnych szlochów to: Love Story, Brian's Song, Terms of Endearment, Beaches, Steel Magnolias i The Notebook. Ten ostatni jest prawdopodobnie najbardziej podobny do Plaż, ponieważ koncentruje się na dwóch wieloletnich przyjaciółkach (podobieństwa w biegunach), które jeżdżą razem na rollercoasterze życia – w dobrych i złych czasach. Milly (Toni Collette) i Jess (Drew Barrymore) spotykają się w szkole podstawowej i wspólnie przeżywają wiele „pierwszych” życiowych wydarzeń. Wiemy o tym, ponieważ film zaczyna się od nieco niezdarnej retrospekcji, która kręci nas przez lata licealne, ciężkie imprezowanie, a wreszcie wraca po ślubie. Istnieje wiele tajemnic dotyczących płci żeńskiej, których ci z nas z chromosomem Y nigdy nie zrozumieją. Jednym z nich jest bliska przyjaźń między typem próżnym, skupionym na uwadze, a zawsze wspierającym czynnikiem. Milly jest klasycznym biorcą, podczas gdy Jess jest dawcą. Milly to znakomita osobistość, która ubiera się efektownie i przyciąga tłumy, podczas gdy Jess jest niezawodnym pomocnikiem, który zawsze ma pewność, że Milly nigdy nie jest sama. To mylące i trochę smutne dla tych z nas, którzy postrzegają przyjaźń jako coś zupełnie innego. Zarówno pani Collette, jak i pani Barrymore są mocne w swoich występach, chociaż Collette ma znacznie bardziej mięsistą rolę. Imponujące w filmie jest to, jak radzi sobie z przerażającymi trudami osób z rakiem piersi. Aspekty emocjonalne, fizyczne i medyczne są rozwiązywane bez kompromisów. Niektóre z nich są trudne do oglądania, ale godne podziwu w swojej bezpośredniości. Rak piersi Milly zajmuje centralne miejsce, a Jess walczy o zajście w ciążę na skromne. Pasujące do ich osobowości, ale każda oparta na sagach z prawdziwego życia. Mąż Milly, Kit (Dominic Cooper) i mąż Jess, Jago (Paddy Considine) w zrozumiały sposób reagują na przeszkody, jakie napotykają ich małżonkowie. Dodaj wybieloną blondynkę Jacqueline Bisset jako ekscentryczną mamę Milly, a pięciu głównych aktorów wnosi do historii istotny element. Dwóch innych aktorów robi wrażenie: Frances de la Tour jako mądra i bezpośrednia producentka peruk oraz Tyson Ritter (frontman The All-American Rejects) jako wolny duchem barman, który może mieć dobry wpływ na Milly lub nie. . Chociaż Jess jest sercem opowieści, to Milly dominuje, podobnie jak ich przyjaźń. Zieleń kontra glamour. Reżyserka Hardwicke zawsze będzie miała szczególne miejsce w moich filmowych wspomnieniach dzięki jej błyskotliwemu debiutowi Trzynastka z 2003 roku. Ona i pisarz Banks wyraźnie rozumieją kobiety i uważają, że kluczowe znaczenie ma wykazanie odwagi wymaganej w walce z rakiem piersi. Na szczęście ich główny bohater jest zabawny i pełen werwy, a kumple są z kimś, kogo wszyscy z dumą nazwalibyśmy przyjacielem. I nie ma nad czym płakać.

Eliza Błaszczyk

Zwiastun

Podobne filmy