Dobiegająca trzydziestki i zdefiniowana przez ohydną zbrodnię z udziałem jej serdecznej przyjaciółki, Niny, emocjonalnie poturbowana, porzuciła szkołę medyczną, Cassie, wie z pierwszej ręki, że niektóre rany nigdy się nie goją. Prowadząc spokojne życie, nadal mieszkając z rodzicami, czekając przy stolikach w taniej kawiarni, aby zarobić na życie, Cassie znalazła idealny sposób na radzenie sobie z bolesną przeszłością. Ubrana do zabijania, nocami Cassie bywa w lokalnych barach i nocnych klubach, udając pijaną, całkowicie bezradną i bezbronną. Co tydzień śmiertelnie piękna Cassie poluje na wszelkiego rodzaju nocne drapieżniki i inne wilki w owczej skórze, które nie są świadome, że czasami myśliwy może stać się ofiarą. Potem Ryan, życzliwy i troskliwy stary kolega z klasy, który jest kolanami pszczół, wkracza na scenę i tak po prostu Cassie chce wyjść. Jednak każdy wie, że łatwiej powiedzieć niż zrobić złamanie złych nawyków. Czy Ryan może być tym jedynym?

Porusza się trochę wolniej i mniej ekscytująco, niż sugerował zwiastun, ale była to bardzo wyjątkowa przesłanka dla filmu i została wykonana całkiem dobrze. Zakończenie było szokiem! To był świetny ruch, aby obsadzić tak sympatycznych aktorów w rolach drapieżników/gwałcicieli, pokazując ideę, że tego rodzaju ludzie kryją się za swoimi uśmiechami, popularnością i sukcesem. Warto również zauważyć, że nie zostały opracowane żadne szczegóły dotyczące incydentów napaści na tle seksualnym, co oznacza, że ​​nie potrzebujemy szczegółów, aby zrozumieć, że napaść na tle seksualnym jest naganna we wszystkich przypadkach, niezależnie od rodzaju. Niektórzy mówią, że ten film był „anty-męski”, ponieważ mężczyźni są przede wszystkim antagonistami, ale najwyraźniej zapominają o dziekanie (reprezentującym system), jej matce (która jest emocjonalnie niedostępna i zaabsorbowana sobą) i postaci Alison Brie (świadomie). nieświadomy). Za to, co się wydarzyło, odpowiadało wiele różnych stron – mężczyźni i kobiety – zwłaszcza jeśli chodziło o znalezienie sprawiedliwości. Sama protagonistka również znajdowała się w wątpliwej szarej strefie z niektórymi swoimi działaniami czujności. Również prawnika można by uznać za postać odkupioną, jedyną naprawdę, a on jest mężczyzną. Zakończenie było nieoczekiwane i na swój sposób satysfakcjonujące, ale zdecydowanie szokujące i przez chwilę mnie zataczało. Śmiały ruch twórców! Polecam ten film, to był dobry zegarek.

Dominika Kucharska

Widziałem wiele komentarzy mężczyzn na temat „Obiecującej się młodej kobiety” narzekających, że film nie idzie wystarczająco daleko, że bohaterka za mało karze swoje ofiary i że w zasadzie byłyby bardziej usatysfakcjonowane filmem, gdyby konfrontacje w nim zakończyły się krwawymi kąpielami. Wydaje się, że te komentarze zostały napisane bez przyznania się w najmniejszym stopniu do ironii narzekania, że ​​film krytykujący agresywność mężczyzn nie jest wystarczająco brutalny. Scenarzystka/reżyserka Emerald Fennell i jej główna dama, Carey Mulligan, stworzyli w tym filmie coś zupełnie wyjątkowego. Komedia o męskim drapieżnictwie. Film, w którym katalizatorem całej fabuły jest zbiorowy gwałt, ale ani razu nie pojawia się słowo „gwałt”. Socjopatyczna postać, której zadane rany są całkowicie emocjonalne, nigdy fizyczne. A wszystko na ścieżce dźwiękowej, która doskonale wykorzystuje utwory z oszałamiającej gamy gatunków. Ten film jest wyraźnie wycie wściekłości inspirowanym ruchem MeToo, ale nie jest kaznodzieją, nie wydaje się pracą domową i unika wykładów machających palcami, które tak często towarzyszą innym filmom, które mają ducha aktywizmu. Emocjonalna moc „Obiecującej młodej kobiety” wkrada się do ciebie, ponieważ jesteś tak rozproszony, że dobrze się bawisz podczas oglądania. Mulligan jest w tym rewelacyjna, jej nominacja do Oscara w pełni zasłużyła. Jej postać ma misję trzymania lustra na twarzach ludzi, którzy popełnili złe rzeczy i zmuszania ich do refleksji na temat tego, jakimi są ludźmi. To jak wersja ostatnich prób uświadamiania ludziom o przywilejach białych, oparta na płci. W tym filmie ujawniono męskie przywileje w całej swojej brzydocie oraz postawy zakorzenione w naszej kulturze, które powodują, że ludzie usprawiedliwiają dosłownie wszystko, co robi mężczyzna, bez względu na konsekwencje jego zachowania. Fennell zdobył Oscara za scenariusz oryginalny za ten film, a także był nominowany do nagrody za najlepszy film, reżyserię i montaż filmu. Fennell dołączyła do Chloe Zhao i Sofii Coppoli jako jedyne kobiety w historii Oscara, które zostały nominowane za produkcję, reżyserię i pisanie tego samego filmu. Klasa: A.

Julita Grabowska

Najlepszą rzeczą w tym filmie jest to, że nie stara się być sprytny czy coś, czym nie jest. A może to Carey Mulligan. Nie mogę się zdecydować. To prosty, bezsensowny thriller o zemście, który nie przypomina plucia na twój grób, ani raczej Hard Candy (jak się spodziewałem). To po prostu bardzo prosty zbiór pięcioczęściowej historii opowiedzianej spójnie i wiele osób (na obu końcach i w środku) uzna, że ​​można się do nich odnieść. Specjalne wyróżnienie dla sceny córki ojca. Bardzo dobrze napisany, dobrze nakręcony, wyreżyserowany, nakręcony i zagrany film. I tak, negatywne recenzje próbują brzmieć sprytnie, ale wszyscy wiedzą, że tam widzieli siebie.

Olgierd Sobczak

Wow - mistrzowska klasa aktorska od Carey Mulligan. A jeśli ten film może skłonić jedną osobę do zastanowienia się nad skorzystaniem z kogoś, kto nie potrafi się obronić, to spełnił swoje zadanie. Ale to znacznie więcej niż film, który niesie ze sobą mocny przekaz. To złowroga rozrywka w najlepszym wydaniu. Wspaniale.

Maksymilian Kamiński

Zwiastun

Podobne filmy