Maria, samotna 18-letnia uczennica liceum, otwiera się na swoją refleksję z powodu braku wsparcia ze strony rodziny i rówieśników. Zamienia miejsce ze swoim wspierającym, ale złym bliźniakiem, którego odkrywa w odbiciu w lustrze, ale nowo odnaleziona wolność wyzwala stłumione uczucia.

Pierwsza część jest doskonała; wzruszające, przerażające, interesujące i czasami naprawdę bardzo mrożące krew w żyłach. Mieszanka wiarygodnych postaci i relacji, bardzo dobrze zagrana. Scena jest idealnie ustawiona, ale niestety w drugiej połowie przemoc w jakiś sposób niweluje już nawiązane napięcie. To tak, jakby nie mogli oprzeć się pokusie przesadzenia. Mniej byłoby znacznie więcej. Zamiast opierać się na psychologicznym i atmosferycznym straszności, odrzucają to, tworząc raczej niewyobrażalną, przewidywalną fabułę, w której bardzo dramatyczne akcje wydają się przesadne i nie mają wpływu. Szkoda, bo to naprawdę mogło być doskonałe. Niemniej jednak warte obejrzenia.

inż. Anna Zakrzewska

Główną atrakcją „Look Away” było jego założenie, może nie do końca oryginalne, same pomysły nie są tak naprawdę nowe, ale brzmiało to tak, jakby film próbował zrobić z nimi coś świeżego. Niemniej jednak brzmiało to bardzo przerażająco i interesująco. Niektóre z „Look Away” brzmiały tak, jakby można było się z nimi powiązać. Okładka i reklamy przyciągały uwagę i wyglądały przerażająco, prawie koszmarnie, a także całkiem jak Jason Isaacs jako aktor. Widząc to, będąc zachęconym przez ludzi, którzy twierdzą, że jest dla nich lepszy niż oczekiwano, i powyżej średniej oceny jak na razie, „Look Away” nie jest świetnym filmem i ma wady. Co właściwie stało się powszechną zgodą dla filmu, który o tym usłyszał. Niestety te wady nie są duże i para dość znacząco obniża jakość filmu. Jak jednak wskazano, w „Look Away” jest sporo dobrych rzeczy. Nazwałbym to przyzwoitym, ale nierównym, co w rzeczywistości nie jest najgorszą pozycją dla filmu i akceptowalnym wyróżnieniem. Zaczynając od dobrych rzeczy w „Look Away”, aktorstwo jest lepsze niż przeciętne. India Eisley prowadzi film intensywnie i przejmująco, a Isaacs jest dobrym wsparciem. Podobnie jak Penelope Mitchell. Mira Sorvino nie jest najlepiej używana, ale też wykonuje rozsądną pracę. Film pokazuje złowrogą atmosferę i jest zgrabny w sposobie, w jaki został nakręcony. Użycie dźwięku jest odpowiednio złowieszcze i nieoczywiste ani tanio nagrane. Większość historii przekonuje. Istnieje prawdziwe przerażenie, a lustrzane odbicie jest odpowiednio złowrogie. Pojawia się też subtelne napięcie, a melancholijny ton niektórych fragmentów jest dojmujący. Odnalazłem się w odniesieniu do bohatera, nic z tego nie jest obraźliwe dla inteligencji (ogólnie widz jest traktowany ze względnym szacunkiem), podczas gdy staram się nie być przewidywalnym. Kierunek jest więcej niż właściwy. Są jednak problemy. Scenariusz może być dość słaby i brzmiał gwarantowany. Niektóre tempo jest trochę za wolne i jak brnięcie przez błoto w scenach, w których nie dzieje się tak dużo, jak w innych, trochę przycinania mogło pomóc. Zdaję sobie sprawę, że Mark tak naprawdę nie jest postacią, do której należy być, taką, na którą należy odczuwać gniew, ale nigdy tak naprawdę nie rozwija się i nie irytuje przez cały czas. Najgorsze, jak powiedzieli inni, jest zakończenie, które doprowadziło niejasności i nierozwiązane pytania do skrajności i okazało się zagmatwane i niedokończone. Ogólnie rzecz biorąc, nierówny film, ale z dużą dozą uznania. 6/10 Bethany Cox

dr Gabriel Ostrowski

Złapałem to w Showtime z czasem na zabicie i moje oczekiwania były niskie, ale wow, miła niespodzianka. Uwielbiam atmosferę, a wow India wykonała świetną robotę! Z jakiegoś powodu myślałem, że to może być jakiś rodzaj filmu na całe życie, bardzo się myliłem. To przykuło moją uwagę przez cały film, az Indiami nie jest to trudne. Warto obejrzeć.

doc. Michał Kucharski

Zwiastun

Podobne filmy

Łowca androidów

Blade Runner