Harry Hole, inspektor policji w Oslo, cierpi na problemy emocjonalne, które doprowadziły do ​​bezsenności i picia, aby sobie z tym poradzić. Chociaż Harry nie jest już w związku z Rakel Fauke, chce, by pozostał w życiu jej syna Olega – Harry to najbliższa rzecz, jaką Oleg kiedykolwiek miał, do ojca w Rakel, który nie wie, kim jest jego biologiczny ojciec – mimo że jest w innej poważnej sytuacji. związek z chirurgiem plastycznym dr Mathiasem Lund-Helgessenem, który jako Oleg stara się być tym pozytywnym wzorem do naśladowania dla dorosłych mężczyzn. Problemy emocjonalne Harry'ego i jego skupienie na pracy często skutkują tym, że nie jest przy Olega, gdy Oleg na nim polega. W pracy Harry właśnie rozpoczął współpracę z Katrine Bratt, nową rekrutacją z policji w Bergen, gdy ich sprawy zaczynają się zazębiać. Sprawa zaginionej kobiety, którą bada Katrine, wydaje się być związana z osobistą notatką, którą Harry otrzymał, oznaczając się postacią bałwana. Chociaż Harry jest powolny, by się przekonać, on i Katrine zaczynają wierzyć, że zaginiona kobieta jest ostatnim w seryjnych morderstwach, wszystkie kobiety-ofiary są matkami i żonami pozornie w nieszczęśliwych małżeństwach, z bałwanami z karty telefonicznej zabójcy, co oznacza, że ​​​​zabija tylko w zimę. Śledztwo komplikuje jedynie niewypowiedziany ukryty motyw Katrine w przeprowadzce z Bergen do Oslo, który prowadzi ją na drogę do biznesmena Arve'a Støpa, znanego lidera obecnej kandydatury Oslo na Mistrzostwa Świata, i dlaczego zabójca najwyraźniej wybrał Harry'ego na swojego „powiernika”. ” w tej początkowej notatce i innych kolejnych środkach.

To, w jaki sposób The Snowman stał się filmem, którym ostatecznie stał się, prawdopodobnie na zawsze pozostanie wielką tajemnicą złej historii kina. Reżyser Bałwana, Tomas Alfredson, publicznie stwierdził, że jego film nie ma sensu, brakuje mu dużej części scenariusza ze względu na ograniczenia czasowe i ogólnie stwierdził, że nie jest to film, który zamierzał zrobić, ale to nie jest prawdziwa wymówka dla snu wywołując policyjny thriller, do którego docieramy. To, że Bałwan był tak powszechnie krytykowany i opłakiwany, nie jest zaskakujące, ponieważ Alfredson jest twórcą filmów, który ma na planszy genialną opowieść o wampirach Wpuść właściwy i wspaniały zimnowojenny thriller Tinker, Krawiec, Żołnierz, Szpieg, ale jego to nie jedyny powód, dla którego tak wielu było autentycznie zaskoczonych nijaką obojętnością, jaką była ta adaptacja słynnej serii książek Jo Nesbø. W rolach głównych Michael Fassbender (który dosłownie nigdy nie był mniej charyzmatyczny i niezainteresowany wyglądem, a teraz oficjalnie pilnie potrzebuje hitu) oraz takie gwiazdy jak J.K Simmons, Toby Jones, Val Kilmer i Rebecca Ferguson, wyprodukowane przez Martina Scorsese, napisane przez kompetentnego scenarzyści, w tym Hossein Amini, a nawet edytowany przez wieloletnią mistrzynię montażu Scorsese Thelmę Schoonmaker, The Snowman ma cały talent na świecie i udaje mu się go roztrwonić w naprawdę frustrujący i nie angażujący sposób, gdy przedzieramy się przez 2 godziny nieopisanego bałaganu postępowania . Bałwan może nie jest najgorszym filmem 2017 roku, ale jest to najwyraźniej największe marnowanie potencjału, a twierdzenia Alfredsona, że ​​niektóre niezwykle ważne części historii nie zostały nawet sfilmowane, nie wydają się zbyt odległe, ponieważ postacie pojawiają się i znikają, ważne wątki fabularne są pozornie pomijane, podczas gdy centralna historia brutalnego zabójcy budującego bałwana z odciętymi ludzkimi głowami, podczas gdy drwi z alkoholowego detektywa Fassbendera Harry'ego Hole'a listami i telefonami po prostu nigdy nie staje się ani trochę ekscytująca ani angażująca wbrew wszelkim przeciwnościom. To dziwaczne doświadczenie być świadkiem filmu ze wszystkimi elementami bycia czymś wartym uwagi i po prostu nigdy nie uchwycą się żadnego aspektu jego istnienia, Alfredson nie ma talentu ani wyobraźni zza kamery, Fassbender lunatykuje swoją kolej, natrętna ścieżka dźwiękowa Marco Beltramiego irytuje od samego początku nawet niektóre źle wygenerowane komputerowo mewy wyglądają, jakby były animowane przez Microsoft Paint. Ponieważ wszystko i wszyscy w The Snowman nie robią znaku, a nawet nie wydzielają atmosfery, na której im zależy, zastanawiasz się, czy to był przypadek, w którym nikt tak naprawdę nie zainwestował w zrobienie dobrego filmu, a przynajmniej myśli że wszystko po prostu ułoży się na swoim miejscu przy minimalnym włożonym wysiłku, co dowodzi, że można zebrać wszystkie talenty i nadal stanowić kiepską wymówkę dla funkcji. Ostatnie powiedzenie - Nie najgorszy film 2017 roku, ale z pewnością najbardziej rozczarowujący, Bałwan mógł być (i naprawdę powinien był być) jednym z najlepszych thrillerów roku, który nie tylko miał publiczność na skraju swoich miejsc, ale z niecierpliwością czekał na kolejne przygody Harry'ego Hole'a w czymś, co najwyraźniej miało być konfiguracją franczyzy. Zamiast tego otrzymujemy film, który z większym prawdopodobieństwem uśpi cię, niż wzbudzi jakiekolwiek zainteresowanie lub napięcie. 1 widelec z 5

inż. doc. Adam Laskowski

Matka celowo wjeżdża z synem na zamarznięte jezioro. Chłopiec ucieka, zanim samochód rozbije się przez lód, a matka chętnie czeka na śmierć. W Oslo do eksperckiego detektywa policyjnego Harry'ego Hole'a (Michael Fassbender) zwraca się uwielbiająca nowicjuszka Katrine Bratt (Rebecca Ferguson) w sprawie zaginionych kobiet. Sprawca zostawia bałwany na swoich miejscach zbrodni. To chaotyczna bałagan. Desperacko staram się podążać za każdym kawałkiem, ale wszystko spada przez szczeliny. Są talenty na najwyższym poziomie, które rysują krótkie kije. Oczywiście, ten film jest pełen nagradzanych aktorów, ale wszyscy są zmarnowani na ten materiał. Jest kilka dziwnie komediowych scen i nie jestem pewien, czy to miało być zabawne. Val Kilmer jest na szczycie tej listy, a fumigator ma te dziwne, żartobliwe sceny. Wystają jak obolałe kciuki. Harry Hole potrzebuje nowego imienia, a może to kolejny żart. Przede wszystkim są rozłączenia w przepływie i opowiadaniu historii. Widzę popularną krytykę, chociaż ten film nie jest całkowicie nie do naprawienia. Filmowanie wygląda dobrze. Reżyser obwiniał o bałagan w harmonogramie kręcenia, ale nawet w najlepszym wydaniu, gdy wszystkie elementy są na miejscu, jest to mydlany, rozmyty, chaotyczny thriller kryminalny. Sufit nie jest tak wysoki, a ten film jest bliżej podłogi.

Igor Majewski

Przede wszystkim ten film wyglądał i brzmiał świetnie. Świetne zdjęcia i dobra nastrojowa ścieżka dźwiękowa (choć czasami trochę głośna, powinna być bardziej subtelna). Występy były w większości w porządku, ale wydaje się, że nikt tak naprawdę nie dbał o to, by zostać zapamiętanym. Nie jestem jednak pewien, czy Fassbender grał bezsenność, czy po prostu był zbyt znudzony, by przekazać emocje. Nie jestem pewien, ale myślę, że sama adaptacja mnie zrujnowała. Nie czytałem książki, ale czasami wydaje mi się zbyt oczywiste, że niektóre fragmenty zostały skopiowane bezpośrednio. Może to wina książki, ale niektórym postaciom brakowało głębi. Zazwyczaj łatwo jest odróżnić postacie w scenariuszach pisanych na ekran od postaci wykraczających poza książkę (były to właściwie zbiór frazesów, pijani/przygnębieni gliniarze, motywacje napędzane zemstą itp. To nie jest wystarczająco głębokie. Musisz mają w dzisiejszych czasach głębokie postacie w thrillerze. Tempo/edycja była niezgrabna. Sceny wprowadzające były naprawdę szybkie i nieco zagmatwane. To tak, jakby film na krótko wprowadzał cię w założenie. Ponieważ sceny wprowadzające są bałaganem, naprawdę trudno jest ostatecznie ustalić stosunek do zabójcy. Następnie rzucają w ciebie wieloma postaciami i wątkami, z których niektóre znikają i pojawiają się ponownie losowo, przez co zapominasz, że były w filmie. Nie jest tak powolny ani długi, ale z pewnością wydaje się przeciągnięty. Po raz pierwszy sprawdziłem czas około 40 minut i nie jest to dla mnie dobre, kiedy to robię. Skręt był całkowicie czytelny w około 50% filmu. Nigdzie nie byłam nawet trochę zaskoczona. Zakończenie, choć wyglądało świetnie, nadal było kiepskie. Wynika to z pewnego mylącego tonu niektórych scen. Niektóre z nich czują się jak komedia niezamierzona (lub sprytna, celowa?). Jak mama tonąca w samochodzie, robiąca minę, którą robisz, gdy spotykasz w windzie sąsiada, którego nie znasz zbyt dobrze. Wydaje się również, że zakończenie zostało w pewnym sensie przepisane, ponieważ zabójca nie miał powodu, aby przeprowadzać się nad jezioro, miał broń i gdyby chciał, mógł zabić ich w domu lub odjechać. Nawet jeśli miał inną motywację, film nadal nie mówi nam, co było. Miał też kilka dziwnych rzeczy. Jak rzucanie bardzo dziwnego (i starego) wyglądu Vala Kilmera i dubbingowanie jego głosu w bardzo nienaturalny sposób (również źle zsynchronizowany z ustami).

mgr doc. Maurycy Piotrowski

Co się stało z tym filmem? To znacznie ciekawsze pytanie niż wszystko, co ten zniszczony artefakt ma do zaoferowania Wszystko w tym projekcie wyglądało tak dobrze: światowej klasy obsada, reżyser, operator, montażyści, producenci, scenarzysta, wszystko oparte na bestsellerowym thrillerze: nie mogłem się doczekać, kiedy to zobaczę. Producent wykonawczy Martin Scorsese chciał nawet sam wyreżyserować ten film lata temu, więc nie może być źle, ponieważ ten człowiek zna się na rzeczy, prawda? Nie czytałem powieści i unikałem opisu fabuły, ponieważ chciałem cieszyć się dobrym thrillerem, nie wiedząc zbyt wiele. Ale jeśli ktoś ci powie, że „rozumiał” fabułę i motywacje postaci tego bałaganu, to wiesz, że kłamie lub mówi o powieści. Reżyser Tomas Alfredson – który wykonał tak fantastyczną robotę przy „Tinker, Tailer, Soldier Spy”, który też był czasem trudny do naśladowania, ale miał sens – powiedział w wywiadzie, że 10-15% scenariusza nie było strzał. Bez żartów. Wygląda na to, że to były całkiem ważne strony, bo główni bohaterowie czasami zachowują się w niezrozumiały sposób. Jaka była motywacja zabójcy, nadal jest dla mnie zagadką. Ponieważ brakowało kluczowych scen, producenci prawdopodobnie pomyśleli: „Hej, po prostu zatrudnimy najlepszych montażystów, a oni jakoś rozwiążą problem!” Thelma Schoonmaker i Claire Simpson to rzeczywiście dwie najlepsze montażystki na świecie, ale jeśli nawet nie potrafią skonstruować czegoś w rodzaju historii z materiału filmowego, to podczas kręcenia coś poszło nie tak. Sam materiał filmowy wygląda świetnie. Zdobywca Oscara Dion Beebe jest tutaj na szczycie swojej gry, a każde ujęcie jest pomysłowo skomponowane i wydaje się odpowiednie: zimne, złowrogie, szare, realistyczne, ale wciąż pięknie stylizowane. Mówimy tu o kinematografii godnej nagrody, nie mniej. Aktorstwo też jest dobre, zwłaszcza piękna Rebecca Ferguson i Michael Fassbender, który jest za młody na tę rolę, ale daje przyzwoity występ. Tak, są pewne absurdalne sceny, zwłaszcza idiotyczne starcie, w których Harry Hole przeżywa i łapie zabójcę przez czysty przypadek, ale dobrzy producenci mogli to naprawić poprzez powtórne sesje zdjęciowe. Wygląda na to, że nawet nie próbowali. Po prostu się poddali, bo to była przegrana sprawa. Jak producenci, scenarzyści i reżyser mogli zniszczyć projekt, w którym tak wiele się działo? To jeden z najgorszych filmów roku i jeden z najdziwniejszych artefaktów filmowych, jakie kiedykolwiek pojawiły się w kinach. Może służyć jako przykład dla filmowców, jak NIE montować filmu lub jak NIE opowiadać historii. Dałem tylko 2/10 ze względu na zdjęcia i było mi żal aktorów. Zbrodnia przeciwko kinu.

Liliana Kaźmierczak

Ten film jest dosłownie niedokończony. Według reżysera około 15% scenariusza nie zostało sfilmowanych. I to pokazuje. Redaktorzy prawdopodobnie starali się zrobić z tego spójny film, ale zdecydowanie się nie udało. To jeden z najgorzej zmontowanych filmów, jakie widziałem. Powiem jednak, że ten film może być naprawdę cholernie śmieszny. Było tak wiele scen, w których śmiałam się ze śmiechu. Kiedy Harry Hole (tak, to jego imię) widzi kształt bałwana narysowanego na dachu samochodu, zupełnie przypadkowe zastosowania Popcorn Song, kiedy kamera porusza się wokół losowego bałwana, aby pokazać, że jest to w rzeczywistości „przerażający” bałwan… , komedia złoto! W tym sensie naprawdę podobał mi się ten okropny, okropny, naprawdę nie dobry film.

dr Dagmara Jakubowska

Zwiastun

Podobne filmy