Informacje o filmie

Mockumentary o Emmecie Rayu, prawdopodobnie drugim najlepszym gitarzyście jazzowym późnych lat 30. za francuskim Cyganem Django Reinhardtem, na co Emmet by się zgodził. W rzeczywistości Emmet miał chorobliwy strach na wielu poziomach przed spotkaniem z Django. Część dokumentu zawiera wywiady z osobami, które znają Emmeta, w tym z Woodym Allenem, którego komentarz wyjaśnia, dlaczego uznał Emmeta za wystarczająco fascynującą postać o tym, kogo warto nakręcić w filmie. Nazwisko Emmet Ray jest dziś być może niejasne, ponieważ dokonał tylko kilku nagrań, nie chciał, aby inni mogli go kopiować, słuchając jego nagrań w kółko. Poza tym, że był geniuszem muzycznym, był skrajnie nieodpowiedzialny, mając małą stajnię dziwek, które finansowały jego styl życia, w tym hazard, picie, kobieciarstwo i poczucie, że ma wszystko, czego chciał. Ci, którzy go zatrudnili, musieli rozważyć korzyści płynące z dodatkowych klientów, których przyciągnął, z tym, że spóźniał się i/lub był pijany, jeśli w ogóle. Był także ekscentryczną postacią, rzucał wszystko, by uczestniczyć w jednej ze swoich dwóch ulubionych rozrywek, obserwowaniu przejeżdżających pociągów lub strzelaniu do szczurów na wysypiskach śmieci. Jego życie miało potencjał, by zostać okiełznanym, kiedy poznał Hattie, niemą praczkę, która mogła być psychicznie dotknięta chorobą wieku dziecięcego, która odebrała jej zdolność mówienia. Po trudnym początku z powodu problemów z komunikacją, Emmet poczuł prawdziwą sympatię do Hattie, która z kolei była mu zaciekle lojalna, jeśli ta lojalność została odwzajemniona. Ich związek w dużej mierze musiał być na warunkach Emmeta, włączając w to jego skupienie. Ale możliwość długoterminowej przyszłości dla nich mogła być oparta na tym, że Emmet mógł zobaczyć swoje życie bez niej.

Zwiastun

Podobne filmy