Starsze siostry Blanche Hudson i Jane Hudson, które teraz mieszkają razem w domu należącym do Blanche, mają swoją sławę. Jako dziecko Jane, lepiej znana jako Baby Jane, była rozpieszczoną gwiazdą wodewilu, uwielbianą przez swojego menedżera ojca, z wyłączeniem nieśmiałej Blanche, która była ukryta za kulisami. Jako młodzi dorośli, Blanche została gwiazdą filmową i wykorzystała swoją sławę i władzę w studiu, aby zdobyć role filmowe Jane, ku rozczarowaniu studia, które uważało Jane bardziej za zobowiązanie niż za atut. Gwiazda Blanche trwała do czasu jej „wypadku”, który sprawił, że jest przykuta do wózka inwalidzkiego i teraz w dużej mierze zależy od Jane w zakresie najbardziej podstawowych potrzeb. Blanche cieszy się odrodzeniem popularności, gdy jej stare filmy są pokazywane w telewizji, co irytuje Jane typu A, której celebrytka jest w dużej mierze zapomniana. W związku z tym wściekła Jane próbuje przywrócić swoją karierę poprzez wskrzeszenie swojego aktu Baby Jane. Aby obniżyć Blanche o kolejny poziom, Jane używa również całkowitej kontroli i innych form tortur psychologicznych, aby dręczyć Blanche, która czuje się w dużej mierze bezradna, ponieważ nie może wydostać się z domu ani odbierać wiadomości przychodzących bez wiedzy lub aprobaty Jane. Blanche wierzy, że Jane jest emocjonalnie zaniepokojona i chce doprowadzić ją do szaleństwa lub, co gorsza, zabić. Prawda kryjąca się za długoletnimi plotkami z Hollywood może być punktem zwrotnym w rozwiązaniu bitwy między siostrami, ale nie przed pewnymi stratami ubocznymi.

Nie żeby ten film nie był dobry, jest bardzo dobry na swój upiorny sposób. Ale cudem jest to, że w ogóle powstało. Czy reżyser Robert Aldrich naprawdę był tutaj reżyserem, a może bardziej sędzią. W każdym razie Aldrich wyreżyserował Whatever Happened To Baby Jane wziął parę legend ekranowych, których dobrze znane i publiczne nienawidziły się nawzajem, i udało im się bez śmierci stworzyć film o parze wykonawców, którzy mieszkają w tym samym domu ze swoimi wspomnienia, ich problemy i wzajemne nienawiści. Bette Davis jako Baby Jane Hudson była wykonawcą dziecięcych wodewilów, która jak wiele dziecięcych gwiazd była już nastolatką. Nie martw się o dochody, ponieważ kiedy została nastolatką, jej młodsza siostra Blanche, grana przez Joan Crawford, została żywicielką rodziny. Ale to się skończyło, gdy została okaleczona w wypadku samochodowym i powszechnie wierzono, że jej siostra celowo użyła samochodu jako broni zazdrości. Tak więc ci dwoje ze wszystkim, a jednak nic wspólnego, są związani z domem rodzinnym i ze sobą. Crawford jest więźniem na wózku inwalidzkim, a Davis więźniem własnych fantazji, gdy stopniowo wycofuje się do swojego dzieciństwa i dni chwały. Crawford widzi, jak Davis staje się coraz bardziej wyluzowany i postanawia sprzedać rodzinną posiadłość i wprowadzić Davisa do odpowiednika Happydale z 1962 roku. Ale Davis dowiaduje się o planie i sprawia, że ​​Crawford staje się więźniem we własnym domu, a ostatecznie Davis po prostu traci go całkowicie. Zakończenie zdjęć musiało być dniem obchodzonym przez Roberta Aldricha w każdą rocznicę przez resztę jego życia. Ale kupił sobie film, który jest tak fascynujący, jak cholerny stos 20 samochodów na autostradzie międzystanowej. Whatever Happened To Baby Jane dostała Oscara za projekt kostiumów do czarno-białego filmu oraz cztery inne nominacje. Jedna z tych nominacji była dla najlepszej aktorki, a następnie rekordowa 10 z nich dla Bette Davis w roli tytułowej. Bette Davis była aktorką, która potrafiła nakręcić kilka przeciętnych filmów, które były zabawne, kiedy zdejmowała hamulce. Tutaj rola wymagała najbardziej skandalicznego przesadnego grania, a Bette wykorzystała to w pełni. Bardziej stonowana rola Joan jako ofiary w tym filmie, jak na dobrą sprawę, nie miała szans na uznanie obok Bette. Oczywiście Crawford czerpał przewrotną przyjemność z bycia honorowym akceptantem Anne Bancroft, kiedy w 1962 roku zdobyła Oscara dla najlepszej aktorki za cudotwórcę. Prawdę mówiąc, Anne była najlepszą aktorką tego roku. „Whatever Happened To Baby Jane” jest tak filmem o dwóch kobietach, że reszta obsady zostaje w tyle. Kolejny cud zdarzył się, gdy Victor Buono otrzymał nominację do nagrody dla najlepszego aktora drugoplanowego jako matka zafascynowana pianistką, która gra razem z Bette Davis, gdy postanawia ożywić swoją karierę. Oczywiście dziwne odgłosy i poczynania w tym domu w końcu go przerażają. Wszystkie sceny Buono są z Davisem i ze sceną kradnącą Marjorie Bennett, która jest swego rodzaju lustrzanym odbiciem Baby Jane Hudson jako nietrzeźwej matki Buono. Po prostu trzymając się tej dwójki, myślę, że Akademia uznała, że ​​Buono zasługuje na uznanie. Bette i Joan, obie miały zostać uwięzione w przeciętności w większości ról znacznie poniżej ich talentów. Bette na swoim koncie od czasu do czasu uciekła z takimi rzeczami, jak tajemnica Agathy Christie i Wieloryby sierpnia. Ale głównie ona i Joan kręcili horrory z powodu wrażenia, jakie pozostawiło w umysłach widzów „Whatever Happened To Baby Jane”. Obie zostały również bezceremonialnie znieważone przez swoje córki w pamiętnikach, Bette nie miała na tyle przyzwoitości, by umrzeć przed B.D. Wyszła książka Hymana. Cokolwiek wydarzyło się Baby Jane tak odpychająco fascynujące, jak to jest, jest świadectwem dwóch legend ekranu i wytrzymałości reżysera Roberta Aldricha, który skłonił ich do dzielenia się ekranem.

Karolina Wasilewska

Jest to dobrze udokumentowane, że Bette Davis i Joan Crawford, delikatnie mówiąc, nie lubili się zbytnio. Ale trzeba przyznać, że dostrzegli zalety połączenia sił w dziwacznym horrorze, który ożywiłby ich słabnącą karierę. Tym filmem było „Whatever Happened to Baby Jane?” W 1917 Baby Jane Hudson wraz ze swoim ojcem jest wielką gwiazdą wodewilu. Jej siostra Blanche jest zazdrosna o jej sukces i przysięga, że ​​pewnego dnia stanie się bardziej sławna. Szybko do 1935, a Blanche zmieniła się w Joan Crawford i Baby Jane, Bette Davis. Blanche stała się odnoszącą sukcesy gwiazdą filmową, podczas gdy kariera Jane upadła. Tragiczny wypadek powoduje, że Blanche zostaje sparaliżowana, a Jane zostaje jej pełnoetatową opiekunką. Rywalizacja między nimi trwa. Obaj są zanurzeni w swoich przeszłych sukcesach, jednak Jane zaczęła to tracić. Ciągle nęka Blanche do tego stopnia, że ​​podaje dziwaczne posiłki, aby zmusić Blanche do zaprzestania jedzenia. Blanche nie może wezwać pomocy przez coraz bardziej paranoiczną Jane. Pokojówka Elvira Stitt (Maidie Norman), sympatyzująca z Blanche, zaczyna podejrzewać działania Jane. Jane w międzyczasie marzy o powrocie i zatrudnia Victora Flagga (Victor Buono), aby towarzyszył jej i pomagał w zarządzaniu jej karierą. Blanche w międzyczasie podeszła do telefonu i woła o pomoc, ale Jane wchodzi i ją łapie. Jane następnie związuje Blanche i więzi ją w swoim pokoju. Elvira, wyczuwając kłopoty, zmusza Jane do otwarcia drzwi i ukazania żałosnej Blanche przywiązanej do łóżka. Zmusza to Jane do podjęcia działań i ............................................. Davis i Crawford byli rywalami od czasów sałatkowych w latach trzydziestych, kiedy obaj byli głównymi gwiazdami. Obaj byli niezwykle utalentowani, ale po prostu nie mogli się dogadać. Teraz, gdy obaj byli już dobrze po pięćdziesiątce, byli na tyle sprytni, aby dostrzec wartość połączenia zespołu po raz pierwszy w ich długiej karierze. Niestety był to jedyny raz, kiedy to zrobili. Plany ponownego ich zespołu przy „Cicho, ucisz słodka Charlotte) (1964) nie powiodły się. Obaj zakończyli karierę w telewizji i w filmach typu „zwariowany stary szeroki”. Wyjątkiem były „Wieloryby sierpnia” Davisa (1987). . W dość licznej obsadzie znalazła się również Marjorie Bennett, znakomita jako matka Buono, Dehlia, ulubiona przez Johna Forda Anna Lee jako sąsiadka, pani Bates i córka Davisa, B.D. Merrill jako Liza Bates. Szkoda, że ​​nie odziedziczyła znacznego talentu matki. Na Boga wciąż to mieli. Szkoda, że ​​to była ich jedyna współpraca.

Bianka Michalak

W 1917 Baby Jane jest słynną, ale zepsutą gwiazdą dziecięcą, która występuje z ojcem pod zazdrosnym spojrzeniem swojej siostry Blanche. W 1935 roku Blanche Hudson (Joan Crawford) zostaje sławną i efektowną aktorką w Hollywood, a nieutalentowana Baby Jane Hudson (Bette Davis) działa tylko dlatego, że Blanche zmusza producentów do oddania jej ról. Pewnej nocy idą na imprezę i dochodzi do wypadku samochodowego. W 1962 roku Blanche jest kaleką kobietą, która została przykuta do wózka inwalidzkiego po wypadku, który mieszka ze swoją siostrą alkoholiczką Baby Jane w rozpadającej się rezydencji w Hollywood. Baby Jane nie pamięta wypadku, ponieważ była pijana i ma całkowitą kontrolę nad Blanche, która jest całkowicie odizolowana, bez kontaktu ze światem zewnętrznym i wyrzucania korespondencji do kosza. Gdy Baby Jane staje się coraz bardziej szalona, ​​postanawia wrócić na scenę i zatrudnia bezczynnego Edwina Flagga (Victor Buono) do gry na pianinie. Tymczasem nadal dręczy Blanche, a jej okrucieństwo wzrasta. „Co się zdarzyło Baby Jane?” to jeden z najwspanialszych amerykańskich filmów wszech czasów, z pierwszorzędnymi rolami Bette Davis i Joan Crawford. Niepokojąca historia o zazdrości, rywalizacji, wrogości i szaleństwie rodzeństwa ma na końcu zaskakujący punkt fabuły, który naprawdę zaskakuje. Uważam, że trójka głównych bohaterów – Baby Jane, Blanche i Edwin Flagg – to dzień pełen pola dla psychologów. Mój głos to dziesięć. Tytuł (Brazylia): „O Que Terá Acontecido com Baby Jane?” („Co mogło się stać z Baby Jane?”)

dr doc. Elżbieta Zalewska

Bette Davis i Joan Crawford były największymi rywalkami w złotym wieku Hollywood. To ich jedyna współpraca. Na początku filmu jesteśmy w 1917 roku, gdzie sześcioletnia Baby Jane Hudson (Davis) jest odnoszącym sukcesy wodewilem performer. Następnie przenosimy się do roku 1935, gdzie jej siostra Blanche (Crawford) zostaje sparaliżowana w wypadku samochodowym, za który odpowiada Jane. Jane.Robert Aldrich „What Ever Happened to Baby Jane” (1962) to wspaniały psychologiczny thriller z czarną komedią. Bohaterki filmów są naprawdę wspaniałe.Bette Davis urodziła się sto lat temu w 1908 roku i zmarła w 1989 roku. rodzaj ról i sprawiają, że postacie są niezapomniane. Mała Jane Hudson jest tego rodzaju rolą. Joan Crawford żyła w latach 1905-1977 i zaczęła robić zdjęcia w epoce niemej. Jej Blanche Hudson jest wrażliwa i dlatego tak bardzo ją lubimy. Cienki Występ daje Victor Buono, który gra niezmiennego muzyka Victora Flagga. Maidie Norman gra Elvirę Stitt. Michael Fox, którego fani telenoweli pamiętają z The Bold and the Beautiful, gra policjanta na motocyklu. Ten film to klasyka.

Dominika Krawczyk

Zwiastun

Podobne filmy