Stając w obliczu zarzutów kryminalnych, Pedro musi zmagać się z nagłą decyzją siostry, by się wyprowadzić i zostawić go w tyle. Samotny w ciemności swojej sypialni tańczy pokryty neonową farbą, podczas gdy tysiące nieznajomych obserwuje go przez kamerę internetową.

Pedro jest społecznie niezręczny i pozbawiony przyjaciół, został wyrzucony ze szkoły i został oskarżony o zaatakowanie kolegi, który go znęcał. Jego siostra zostaje przeniesiona na drugą stronę Brazylii, zostawiając go na opłacenie czynszu za ich wspólne mieszkanie – i grzywny za hałas z przyjęcia pożegnalnego siostry. Pedro zarabia na cotygodniowych programach internetowych, gdzie jako Neonboy rozbiera się i pieści świecącymi w ciemności farbami. Odkrywa, że ​​Boy25 (Leo) kopiuje jego technikę i znajduje go, aby go ostrzec. Duet na jedną noc jest popularny i staje się regularny, a oni się zakochują. Gdy rodzice nie żyją lub zaginęli, Pedro jest wystarczająco zdesperowany, by poprosić Leo, aby był jego „wsparciem dla rodziny”, kiedy idzie do sądu. Ale Leo jest tancerzem, który szuka stypendium, aby studiować / dołączyć do lepszej firmy gdzie indziej. Widziałem to na festiwalu Inside Out, gdzie reżyserzy stwierdzili, że tematem są ludzie wyjeżdżający – w mniejszym mieście wiele osób wyjeżdża w poszukiwaniu możliwości w większych miastach lub za granicą. Ogólnie film jest dobry, chociaż są części, które mają zbyt dramatyczne efekty.

Radosław Borkowski

W naszym obecnym stylu życia dla tych, którzy byli w kwarantannie od dwóch miesięcy: spopularyzowano kamerę internetową, media społecznościowe i rozrywkę online, taką jak filmy strumieniowe. "Tints Bruta" w czasie trwania 1 godz. i 58min, dramat, 2018 (Brazylia) plus, którego akcja rozgrywa się w brazylijskim mieście Porto Alegre, wyreżyserowali/napisali Filipe Matzembacher i Marcio Reolon. W 2018 roku obaj otrzymali nagrodę Teddy Award w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie dla najlepszego filmu LGTBQIA+ (i w tym samym roku zostali pokazani na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Chicago). Koncentruje się na antyspołecznym pokoleniu Zer, Pedro, którego przepięknie kieruje Shico Menegat. Ten płynny pod względem płci typ postaci, prawie może uosabiać naszą obecną sytuację, żyjącą w narzuconej sobie kwarantannie. Wchodzi w interakcje tylko z ludźmi, wirtualnie tworząc erotyczne przedstawienia za pomocą neonowej farby do ciała. Jego obecność online to „Neon Boy” i jest stale online za pomocą kamery internetowej i mediów społecznościowych. Podczas tych wirtualnych przedstawień poznaje Leo, współczesnego tancerza kierowanego przez Bruno Fernandesa. Chociaż jego nowo odnaleziony związek, spotyka się z innymi kreatywnymi typami płynnymi pod względem płci i queer (tysiącletnimi i głównie w wieku Z). Ten film daje świeże spojrzenie i wgląd w brazylijskie społeczności LGTBQIA+ (afro-brazylijskie, homohobijskie, lesbijskie, transseksualne itp.) i wykracza poza kinowe tropy latynoamerykańskie we współczesnym życiu LGBTQIA+. Może również „przerażająco” odnosić się do dzisiejszych potrzebnych wyobrażeń o dystansie społecznym: występy obejmują noszenie masek na twarz, tylko 5-minutowe zajęcia towarzyskie Pedro itp. To jest warte obejrzenia!

Stefan Kubiak

Jego aktorstwo to oś gorzko-melancholijnego filmu o samotności, pokaz jako jedyna forma fałszywego szczęścia i prawdziwego sensu życia, o braku przyjaciół, pragmatyzmie i trudnych wyborach, o różnych poziomach niejednoznaczności. Film niezbyt wygodny, historia znajoma pod wieloma względami, ma tę zaletę, że proponuje postać dziwaczną - Pedro - przypominającą dandysa, postać gotycką, kruchego efebusa, coś w rodzaju manieryzmu i androgenności. Krótko mówiąc, Shico Menegat jest głównym motywem, aby zobaczyć tę historię z Porto Aleggre.

Błażej Adamski

Zwiastun

Podobne filmy