FBI stażystka Clarice Starling (Jodie Foster) ciężko pracuje nad rozwojem swojej kariery, jednocześnie próbując ukryć lub umieścić za swoimi korzeniami z Zachodniej Wirginii, o których gdyby ktoś wiedział, automatycznie zakwalifikowałaby ją jako zacofaną lub białą śmiecia. Po ukończeniu studiów aspiruje do pracy w Behavioural Science Unit pod kierownictwem Jacka Crawforda (Scott Glenn). Crawford prosi ją o przesłuchanie dr. Hannibala Lectera (Sir Anthony Hopkins), psychiatry, który dotychczas przez osiem lat był więziony w izolatce o zaostrzonym rygorze za bycie seryjnym mordercą, który kanibalizował swoje ofiary. Clarice jest w stanie rozgryźć, że zadanie polega na wybraniu mózgu Lectera, aby pomóc im rozwiązać kolejną sprawę seryjnego morderstwa, kogoś wymyślonego przez media jako „Buffalo Bill” (Ted Levine), który do tej pory zabił pięć ofiar, wszystkie zlokalizowane w we wschodnich Stanach Zjednoczonych, wszystkie młode kobiety z lekką nadwagą (zwłaszcza w okolicach bioder), wszystkie utopione w naturalnych zbiornikach wodnych i wszystkie pozbawione dużych połaci skóry. Domyśla się również, że Crawford wybrał ją jako kobietę, aby móc wywołać emocjonalną reakcję Lectera. Po rozmowie z Lecterem po raz pierwszy zdaje sobie sprawę, że wszystko z nim będzie psychologiczną grą, w której często będzie musiała czytać między bardzo tajemniczymi linijkami, które on podaje. Musi zadecydować, ile będzie grała, ponieważ jego prośba w zamian za rozmowę z nim polega na tym, by narazić się na niego emocjonalnie. Sprawa przybiera bardziej tragiczny obrót, gdy zostaje odkryta szósta ofiara, od której są w stanie odzyskać kluczowy dowód, jeśli Lecter jest szczery co do jego znaczenia. Potencjalną siódmą ofiarą jest znana Catherine Martin (Brooke Smith), córka senator Ruth Martin (Diane Baker), która przywiązuje większą wagę do sprawy, szukając, miejmy nadzieję, wciąż żywej Catherine. Kto może wziąć pod uwagę to, co się dzieje, to dr Frederick Chilton (Anthony Heald), naczelnik więzienia, oportunista, który widzi wyższy profil z Catherine, co oznacza wyższy profil dla siebie, jeśli uda mu się z powodzeniem włączyć się do postępowania.

Milczenie owiec trwa dwie godziny. Anthony Hopkins pojawia się na niewiele ponad szesnaście minut, ale w ciągu tych minut nie nudzi cię ani na sekundę, nawet po dziesiątym czy jedenastym obejrzeniu. Taka jest siła jego występu, absolutnie nie sposób o nim zapomnieć. Jego postać, Dr. może to zinterpretować tak, jak chcesz). To już banał, ale kogo to obchodzi? Nadal jest jednym z kluczowych elementów tego wspaniałego thrillera, w którym Clarice Starling Jodie Foster prosi Lectera o pomoc w schwytaniu kolejnego zabójcy. Rezultatem jest niebezpieczna, ale fascynująca relacja między młodym, niedoświadczonym agentem FBI a skazanym, ale zasadniczo wszechmocny, psychiatra. Cały czas jest o krok przed wszystkimi i dba o to, by wszyscy to zauważyli, swoimi dowcipnymi, niezapomnianymi linijkami. między dwoma czołowymi aktorami. Nigdy wcześniej nieseksualny związek między mężczyzną a kobietą nie był bardziej ekscytujący. Nigdy wcześniej zakończenie filmu nie było bardziej niepokojące i genialne, przez co prosiliśmy o więcej. Najlepiej oglądać z ładnym Chianti... PS drodzy miłośnicy filmu, czy jagnięta przestały krzyczeć?

mgr Magdalena Baran

Po raz pierwszy zobaczyłem to na początku lat 90. na vhs i wciąż pamiętam, jak dwie bardzo starsze panie były skamieniałe i paplały o filmie do mojego taty, a jedną rzeczą, która pozostała ze mną po tej rozmowie, było chwalenie Hopkinsa granego przez tych dwóch narzekających stare dziwaki. Ponownie odwiedziłem go na początku 2K na DVD, które posiadam i byłem zachwycony hipnotyzującą wydajnością Hopkinsa. Dzisiaj odwiedziłem go po raz trzeci, ale tym razem z moimi dziećmi, ponieważ mają teraz 18 lat, ale moja żona nadal nie jest zgodna. Wszystko zostało powiedziane o tym thrillerze pierwszej klasy i wydaje się, że nic nie zostało, ale chcę tylko dodać trochę, chwaląc występ Hopkinsa. W całym filmie to obecność na ekranie Hopkinsa w materiale filmowym sprawia, że ​​jesteś sklejony. Jego postać jest charyzmatyczna, ale bardzo niebezpieczna, że ​​nie chcesz być z nim niegrzeczny. Niektóre sceny są daleko idące, ale tak jak powiedziałem, główną atrakcją jest hipnotyzujący występ Anthony'ego Hopkinsa.

Paulina Sokołowska

Genialny najlepszy obraz 1991 roku, który nigdy się nie starzeje. „Milczenie owiec” opowiada o młodej kadecie FBI (zdobywczyni Oscara Jodie Foster), która zostaje wysłana na rozmowę z schwytanym szaleńcem (zdobywca Oscara Anthony Hopkins w jednym z najlepszych występów na ekranie), aby dowiedzieć się o jakimś seryjny morderca (Ted Levine), który zdziera skórę swoim ofiarom po ich śmierci. FBI nie ma szczęścia w tej sprawie, a agent Scott Glenn próbuje rzucić podkręconą piłkę do Hopkinsa, wysyłając Fostera. Hopkins jest byłym lekarzem Levine'a i posiada wskazówki, jak schwytać nieznanego przestępcę. Nie trzeba dodawać, że film ma wiele zwrotów akcji, tworząc trzymający w napięciu thriller, który nie ma sobie równych. Sercem „Milczenia owiec” są konfrontacje Hopkinsa i Fostera. Grają w skomplikowany szachowy mecz słów, w wyniku którego powstają jedne z najlepszych materiałów filmowych, jakie kiedykolwiek nakręcono w kinie. Hopkins dominuje, mimo że ma w filmie około 17 minut. To film, który owinie się wokół ciebie i prawdopodobnie nigdy nie będziesz w stanie wstrząsnąć niektórymi kluczowymi elementami, które widziałeś w tym niesamowitym arcydziele. 5 gwiazdek na 5.

Jakub Jakubowski

Nigdy nie zapomnę pierwszego obejrzenia tego filmu w kinie i zawsze będę na niego czule wspominać z jednego powodu: pomóc mi rzucić palenie papierosów. Najpierw przeczytałem książkę, byłem nią zafascynowany i nie mogłem się doczekać, aż film wyjdzie. To był dzień, w którym zdecydowałem się rzucić palenie i wiedziałem, że ten film odwróci moją uwagę od tej sprawy. Spodziewałem się intensywnego filmu i go dostałem. Nie zdawałem sobie sprawy, jak dobrze odebrany byłby ten film i jak pchnął Anthony'ego Hopkinsa do supergwiazdy. Chociaż zabawny, nie zawsze jest to fajny film do obejrzenia, zwłaszcza w scenach z Tedem Levine, który gra zabójcę „Buffalo Bill”. "Bill" i jego porwana młoda kobieta to odpowiednio chorzy i bluźniercy, a ich sceny są bardzo nieprzyjemne. Ten film nie jest wrażliwy na te i inne sceny z udziałem niesławnego doktora Hannibala Lectera (Hopkins). W więzieniu/lochu, w którym przetrzymywany jest Lecter i inni więźniowie, panuje również skrajna brutalność. Jodie Foster jest znakomita jako agentka FBI „Clarice Starling”, a Scott Glenn jest powściągliwy i skuteczny jako „Jack Crawford”. Większa część filmu jest psychologiczna bardziej niż brutalna, ponieważ Lecter nieustannie drwi z „Clarice”, podczas gdy ona stara się manipulować nim, aby pomóc w sprawie. Zabawa między nimi to gra sama w sobie. Jednak Hopkins jest aktorem, który ludzie najlepiej pamiętają z tego filmu. Jego portret wyrafinowanego, lecz kanibalistycznego seryjnego mordercy-lekarza to coś, czego widzowie nigdy nie zapomną. Lubię też oglądać go w sequelach. Wyraz jego twarzy, jego fascynujące słownictwo z inteligentnym sarkazmem i szczerością, nigdy nie przestaje zabawiać. „Milczenie owiec” zamieniło się we współczesny „klasyk”. Jeśli przez jakiś dziwny przypadek nigdy nie widziałeś tego filmu, ostrzegaj, że jest to czasami mroczna, trudna historia do oglądania… ale odciągnie twój umysł od innych rzeczy.

Barbara Pawlak

Widziałem zbyt wiele thrillerów. Nazywasz to: „Tożsamość”, „Siedem”, „Podejrzani” itp., itp. Pamiętam, że mój przyjaciel miał taką obsesję na punkcie „Milczenia owiec”, że doprowadzało mnie to do szaleństwa. A ja oczywiście nienawidziłem tego filmu i nie chciałem go zobaczyć. Ale wszyscy mówili mi, że muszę to zobaczyć, więc straciłem czujność. I miał otwarty umysł i cieszę się, że to zrobiłem. Mój przyjaciel miał rację, to świetny film. Jest tak dobrze zagrany, że nie potrafiłbym nawet opisać. Bardzo podobała mi się "Milczenie owiec" i polecam każdemu. To przerażające i ekscytujące. Zaufaj mi, pokochasz to. 10/10

Ignacy Mróz

Zwiastun

Podobne filmy