Informacje o filmie

Pragnąc rozwinąć skrzydła i wyrobić sobie markę w bezwzględnym świecie hollywoodzkiego przemysłu filmowego, jasnooka aktorka Betty ma przypadkowe spotkanie z cierpiącą na amnezję i urzekająco tajemniczą brunetką Ritą. Po przeżyciu strasznego wypadku samochodowego Rita usiłuje poskładać fragmentaryczne wspomnienia tego, co wydarzyło się tuż przed incydentem, aby dowiedzieć się, kim jest; jednak łatwiej to powiedzieć niż zrobić. Teraz Betty i Rita wyruszają na misję odkrycia wskazówek rozsianych po całym Hollywood. Czy na krętym Mulholland Drive kryje się szokująca prawda?

W 1999 roku David Lynch otrzymał zadanie z pilotem tego serialu telewizyjnego, który został ostatecznie odrzucony przez ABC. Kiedyś Lynch powiedział w wywiadzie, że jest „frajerem ciągnącej się historii”. Myślę, że uwaga jest dość słuszna. Spójrz na przykład na „Twin Peaks” i Lost Highway, których jestem wielkim fanem. Weź też pod uwagę Inland Empire, a także wszystkie spodenki z okresu po 2001 roku, których wcale nie jestem fanem. Tak czy inaczej, w tym przypadku zdarzył się cud. Lynch wyjął odrzuconego pilota z szuflady i nakręcił go w świetnym filmie fabularnym, wydanym w 2001 roku, po ponownym nakręceniu kilku scen i dodaniu kilku innych. Film Mulholland Dr., pozornie nieuchwytna, ale ostatecznie w pełni sensowna historia, jest moim zdaniem najlepszym z dotychczasowych filmów Lyncha i jednym z najlepszych filmów ostatnich dwudziestu lat. Teraz patrząc wstecz na pilota, nie mógłbym być bardziej wdzięczny, że wszystko potoczyło się tak, jak poszło. Odcinek jako taki świetnie wygląda i buduje dużo atmosfery. Jest zdecydowanie lepszej jakości niż przeciętny program telewizyjny, prawdopodobnie nawet lepszy niż pilot "Twin Peaks". Ale właśnie z tego powodu pilot Mulholland Dr. zasługiwał na coś więcej niż tylko pierwszy odcinek serialu (i oczywiście więcej niż pozostawienie go w szufladzie). Biorąc to pod uwagę, pilot ma tak wiele zalet, że trudno uwierzyć, że został stworzony dla telewizji. Muzyka Angelo Badalamentiego, zdjęcia Petera Deminga, scenografia i ogólnie walory techniczne są na najwyższym poziomie. Co więcej, aktorstwo jest znakomite. Harring i Watts są hipnotyzujący i nie jest niespodzianką, że (zwłaszcza Watts) rozpoczęli karierę gwiazd po wydaniu pełnej wersji. Watts gra według swoich standardów, czyli jednej z najlepszych aktorek swojego pokolenia. Chociaż nie można tego samego powiedzieć o Harring, jest jednak dobra i wnosi dużo noirowej atmosfery, czystej seksapilu i emocji. A drugoplanowa obsada również wykonuje wyjątkową pracę, dzięki czemu wszystkie postacie są niezapomniane. Wystarczy pomyśleć o stosunkowo nieznanym wtedy Theroux, grającym absolutnie nielubianego reżysera filmowego lub weteranów Hedayi i Forstera. I oczywiście postacie są dobre, ponieważ dialog jest tak dobry. Ogólnie rzecz biorąc, wyraźnie nie jest to wymagane, jeśli nie jesteś zagorzałym fanem Davida Lyncha, w takim przypadku zamiast tego przejdź do filmu z 2001 roku. Jeśli jednak film już obejrzałeś i polubiłeś, pilot staje się interesujący, ponieważ pokazuje, jak Lynch tym razem pięknie zamknął pętlę. Coś, za czym tęskniłem za nim przez ostatnie dziesięć lat.

Krzysztof Borowski

Tak więc historia tego telewizyjnego filmu/pilotu jest dobrze opowiedziana, Lynch zrobił to jako pilot dla ABC. ABC tego nie chciało, więc Lynch poszedł dalej. Ale rok później wciąż tkwiło w jego pamięci i postanowił przerobić to na film fabularny. I chociaż temu pilotowi brakuje niektórych z najlepszych elementów filmu, nadal jest to dobrze zagrany, dobrze wyreżyserowany, dobrze nakręcony i ekscytujący film telewizyjny, który zawiera sceny, które prawie wszystkie skończyły w ostatnim filmie fabularnym w 2001. I nawet przy złej jakości kopii, którą obejrzałem, nadal jest niesamowicie zabawny i panuje idealna atmosfera, która utrzymuje się przez 89-minutowe działanie. Nie sądzę, żeby to działało dobrze jako program telewizyjny, a okazuje się, że w końcu zostanie przerobiony na film fabularny, co było najlepszą rzeczą, jaka mogła się przytrafić tej historii, David Lynch, Naomi Watts i Justin Theroux . Pełna wersja pilotażowa jest na YouTube, jeśli chcesz to sprawdzić, jak na pilota jest to całkiem niesamowite i wierzę, że nie pożałujesz, że go obejrzysz.

Konrad Sobczak

Świetny film Davida Lyncha, powiększony o pracę aktorską w wykonaniu bardzo dobrej Naomi Watts. To film genialny pod każdym względem, surrealizm w najlepszym wydaniu, a więc bardzo fajny. Uwielbiam ten film na śmierć.

mgr mgr Stanisław Głowacki

Nie mogę przeboleć tego filmu. WOW. Jak wyrazić słowami to, co czuję? OK, spróbuję. Czy widziałeś lub poczułeś coś, co sprawia, że ​​zastanawiasz się lub zmiata twoje stopy? Ten film robi dokładnie to. Zwroty i zakręty, które zdarzają się po drodze, po prostu cię powalają. Myślę, że trzeba by obejrzeć ten film kilka razy, żeby przynajmniej „PRÓBOWAĆ” i zrozumieć, co Lynch próbuje powiedzieć. Jeśli to nie jest najlepszy film, jaki oglądałem, to nie wiem, co nim jest! Ocena 20/10, jeśli to możliwe.

Kamila Nowicka

Zwiastun

Podobne filmy

Wyszyński - zemsta czy przebaczenie

Ukryte działania

Hidden Figures