Informacje o filmie

Trener uniwersytecki dowiaduje się od swoich szefów, że jeśli w tym sezonie nie zrobią tego lepiej, może to być jego ostatni. Aby wzmocnić zespół, rekrutuje utalentowanego ogona. Studentka ma pomóc mu w asymilacji z życiem w college'u, w tym studiować, ponieważ całe życie spędził grając w piłkę nożną. I czuje, że ją pociąga, a ona ma już chłopaka, który również jest w drużynie, ale może bardziej martwić się utratą swojej pozycji niż utratą jej dla niego. A trener musi radzić sobie z sytuacjami innych graczy, takimi jak rozgrywający drużyny, który zajmuje się piciem z dystansu ojca, co w końcu wpędza go w kłopoty. A jeden z defensywnych graczy zespołu oczywiście używa sterydów, ale pomyślnie przeszedł testy narkotykowe.

Grupa wycieczek. The Power I. The Cover 2. Jeśli wiesz, co oznaczają te terminy i rozumiesz ich zastosowanie w strategii piłkarskiej, to naprawdę spodoba ci się oglądanie programu Davida S. Warda. Ward napisał również i wyreżyserował Major League, świetny film; jednak dzięki The Program jest oczywiste, jak bardzo ewoluował jego styl pisania o sporcie. Film śledzi jeden sezon futbolu uniwersyteckiego dla niegdyś dominującej, ale teraz walczącej potęgi pierwszej dywizji, fikcyjnej ESU Timeberwolves. James Caan jest przezabawny i dobrze obsadzony jako główny trener na gorącym miejscu i naprawdę wspaniale jest patrzeć, jak radzi sobie z poważnymi problemami zarówno na boisku, jak i poza nim. Craig Shaeffer wykonuje solidną pracę zarówno na swojej roli, jak i na stanowisku QB. Jego postać jest jak młody, znacznie bardziej udręczony Steve Young: potrafi rzucać długą piłką, zyskuje czas stopami i potrafi to wszystko robić, walcząc z wewnętrznymi demonami. Omar Epps (The Wood) jest po prostu perfekcyjnie obsadzony jako Darnell Jefferson, prototyp pierwszego roku Tailback walczący o swoje miejsce w 1. drużynie (plus piękna Halle Berry gra jego ukochaną). Film jest pełen zabawnie niesamowitych linii i występów i jest klasykiem wśród ludzi, którzy faktycznie grają w piłkę nożną. Podczas gdy prace montażowe mogą być analizowane przez nazistów filmowych (praca montażowa, gdy Kane i jego dziewczyna jeżdżą na jego motocyklu, jest czasami wątpliwa), dobro zdecydowanie przeważa nad złem. Mianowicie, praca kamery w kasku naprawdę stawia cię na polu z nimi. Ogólnie rzecz biorąc, David S. Ward wykonuje świetną robotę, skacząc z perspektywy do perspektywy i szybko wbudowuje się w tę chaotyczną mozaikę z początku lat 90. uniwersyteckiego futbolu dywizji 1. I, co zaskakujące, kwestie poruszane w filmie naprawdę współgrają z problemami, które mają miejsce w dzisiejszym sporcie (np. Sterydy, motocyklowe życzenia śmierci). Słuchaj, jeśli nie widziałeś tego filmu, a kochasz piłkę nożną i masz łagodną inteligencję, to albo jesteś naprawdę młody, albo naprawdę masz szczęście, że go przegapiłeś, ponieważ chciałbym móc go obejrzeć ponownie po raz pierwszy. Jeśli jednak nie doceniasz gry w piłkę nożną, lepiej udaj się gdzie indziej. Uważajcie też, idealiści futbolowi. Ten film to anty-Rudy. To historia walki jednej szkoły o licytację miski i walki o tę licytację za wszelką cenę. PS- Mój głos jest bardzo stronniczy. Uwielbiam cytować ten film z przyjaciółmi. Uwielbiam oglądać piłkę nożną w sobotę i niedzielę. Gram w futbol fantasy. Gram w Maddena. Grałem w piłkę nożną w dywizji 3 na studiach. Zostałeś ostrzeżony.

Bartek Lewandowski

Program może być najlepszym filmem o uniwersyteckim futbolu, jaki kiedykolwiek nakręcono, ponieważ pokazuje, że nie do końca jest taki, jak wtedy, gdy Pat O'Brien grał Knute'a Rockne'a, a nawet kiedy sam Knute Rockne był trenerem w Notre Dame. W latach dziewięćdziesiątych powstał kolejny klasyczny film o profesjonalnej piłce nożnej, Any Given Sunday. Głównym tematem Any Given Sunday było to, że sport był teraz bardziej biznesowy niż cokolwiek innego. Ale zawodowy futbol zawsze był biznesem. Program pokazuje, jak bardzo jest biznesowy futbol uniwersytecki, ale utrzymuje fikcję, że jest to lekkoatletyka amatorska. Jak to wymownie powiedziano, nikt nie zapłaci za bilet na egzamin z chemii. Piłka nożna ze swoimi przychodami z biletów, składkami absolwentów, prawami do telewizji i radia, prawami do pamiątek to bardzo duży biznes. Przynosi pieniądze uczelniom, stąd uczelnie mają żywotny interes w zwycięskiej drużynie. A niektórzy zrobią trochę więcej niż inni. James Caan świetnie się spisuje jako trener mitycznej ESU, który jest przyzwoitym człowiekiem złapanym w system. Realizuje swój program napinając granice etyki. Doskonale wie, że niektóre z jego dzieci są smarowane przez całe studia bez wykształcenia, ale piłka nożna to jego życie i życie, a Caan działa najlepiej, jak potrafi. Jego zawodnicy to przekrój młodej Ameryki. Craig Sheffer to bardzo utalentowany rozgrywający z białego śmietnika, który stara się wznieść ponad to. Omar Epps to dzieciak z getta w śródmieściu, który uważa piłkę nożną za swój bilet. Andrew Bryniarski jest obrońcą, którego dały nam sterydy, czego Caan udaje, że nie zauważa, dopóki naprawdę nie uderza go w twarz. Swoją drogą Bryniarski był też w Any Given Sunday. Moim faworytem w całym filmie jest Duane Davis, który jest kolejnym dzieciakiem z getta, który oboje naprawdę kocha tę grę, ledwo umie czytać i pisać, a także widzi w niej sposób na wyjście z biedy. Jest miłym dzieciakiem, ale ma zły wpływ na Eppsa, któremu ciągle powtarza, że ​​Program go przesłoni. Davis żyje tylko dla kontraktu z National Football League. Uwielbiam sposób, w jaki Davis podchodzi do siebie przed bójką. Trzeba obejrzeć film, żeby docenić. Smutno powiedzieć, że jego jest najsmutniejszą ze wszystkich historii. Trzeba być z kamienia, żeby nie dać się poruszyć widząc go w domu, z nogą w gipsie, słuchając finałowego meczu o mistrzostwo z matką, wiedząc, że przyszłość, którą on sam przewidział, rozpada się na strzępy. Halle Berry i Kristy Swanson są tam jako zainteresowania miłosne odpowiednio dla Eppsa i Sheffera. Tam postacie są o wiele więcej niż zwykłe cheerleaderki o powietrznych głowach rzucane w tych częściach. Innym dobrym występem jest John Maynard Pennell jako drugi strunowy backup Sheffera. Romansuje się i namawia córkę Caana, by przystąpiła do egzaminu dla niego. Kiedy zostanie złapana, obie zostają wydalone. Caan osobiście wyrzuca go z uniwersytetu, a potem musi przełknąć swoją dumę i dużo więcej, by sprowadzić Pennella z powrotem, kiedy Sheffer musi iść na odwyk. To także klasyczna scena. Program jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym filmem o uniwersyteckiej piłce nożnej, jaki kiedykolwiek powstał. Myślę, że bardziej niż fani sportu docenią ten świetnie wykonany kawałek kina.

Liliana Wieczorek

To świetny film piłkarski. Będąc byłym piłkarzem w college'u, mogę mówić z doświadczenia na temat presji na boisku i korzyści, jakie z tego płyną. Craig Sheffer był znakomity jako Joe Kane, gwiazda rozgrywający zajmujący się demonami, jego demon był wielkim alkoholem. Kristy Swanson była świetna jako miłość do Camile Joe. Te dwa mają doskonałą chemię. Andrew Bryhanski rzuca się, gdy Lattimer nie żyje. Grał perfekcyjnie sterydowca. Najlepszą częścią filmu jest ostatni mecz, w którym Latts gra na linii bramkowej, a trener (w tej roli James Caan) łapie go, patrzy na niego i oboje wiedzą, że Latts wrócił do gry. W sumie jest to znakomity film i polecam go każdemu.

Mateusz Krupa

OK, więc ten film nie jest wielkim zdobywcą Oscara. OK, więc nie plasuje się tam z Brian's Song lub jest tak krzykliwa i symboliczna jak Any Given Sunday. Może nie ma postawy The Last Boy Scout lub North Dallas Forty; brakuje mu komicznego uroku Niezbędnej szorstkości. Ale wiesz, czego brakuje we wszystkich wyżej wymienionych filmach, połączenia z każdą osobą, która kiedykolwiek wystąpiła na tym boisku i doświadczyła presji i błogości, która towarzyszy drobiazgowej grze w piłkę nożną. Pamiętam, że widziałem ten film w szóstej klasie i nigdy nie byłem tak bardzo w piłce nożnej, nie spodziewałem się wiele. Jednak odszedłem z podziwem z powodu samego podekscytowania, jakiego doświadczyłem w tym filmie. To był natychmiastowy klasyk i nawet lata później, w moich szkolnych czasach futbolu, zawodnicy wciąż o tym mówili. Jest to jeden z najlepszych i najbardziej realistycznych filmów piłkarskich. Wprowadza cię to w myślenie wielkiego twórcy zabaw, takiego jak Jefferson, lub łamanego kręgosłupa obrońcy, takiego jak Alvin Mack. Ma również swoją ludzką stronę, która pokazuje presję, aby spróbować sprostać oczekiwaniom i radzenia sobie w każdym razie, wiesz jak. W przypadku Joe'go przez butelkę. Lattimer postrzega leki wzmacniające jako jedyne wyjście… film po prostu sprowadza cię do ich poziomu. Co więcej, jest to doświadczenie w college'u, którego jeszcze nie doświadczyłeś lub próbujesz zapamiętać (to idzie tak szybko!). Po obejrzeniu tego filmu tyle razy w roku, kiedy zaczyna się sezon balowy w college'u, a nawet w dzień przed rozpoczęciem dwóch dni; Nie mogę się powstrzymać przed ekscytacją i zawrotami głowy od oglądania tego. Moja taśma się zużyła i teraz jestem właścicielem DVD, chciałbym tylko, aby dodali usunięte sceny. Program zawsze będzie na mojej pierwszej dziesiątce i dlatego wystawiam mu świetną ocenę.

Małgorzata Michalska

Program jest niezwykle podekscytowanym spojrzeniem na futbol uniwersytecki i na indywidualnych graczy w drużynie uniwersyteckiej. Mówiąc z doświadczenia jako zawodnik z college'u, większość rzeczy w tym filmie jest rażąco przesadzona (żaden koledzy z drużyny, z którymi grałem, nigdy nie chcieli, żebym splunął im w usta). Jednak w tym filmie jest kilka odkrywczych momentów, które ukazują życie w programie futbolu uniwersyteckiego. Standardowe występy, reżyseria i scenariusz są w tym filmie wystarczające, ale prawdziwą przyjemnością będą ci, którzy brali udział w zorganizowanej piłce nożnej, zwłaszcza na studiach. Otrzymano ocenę 7 na 10 punktów.

Tomasz Duda

Zwiastun

Podobne filmy