Bez dwóch zdań, Stephanie Smothers, wesoła vlogerka i pełnoetatowa samotna mama, która mieszka w domu, jest siłą natury i prawdziwym koneserem wszystkiego, co domowe. Zawsze gotowa na wolontariat w więcej niż jednej pracy w szkole podstawowej swojego syna Milesa, dopięta na ostatni guzik Stephanie zobaczy, jak jej wymarzone życie przybierze nieoczekiwany obrót, gdy zaprzyjaźni się ze wspaniałą koleżanką, Emily Nelson, elegancką i tajemniczą Nowym Jorkiem Wykonawca PR. Gdy jedno prowadzi do drugiego, po serii upijnych popołudni ciekawość zamienia się w przyjaźń. Wkrótce Emily prosi Stephanie o prostą przysługę: odebranie jej syna Nicky'ego ze szkoły. Potem Emily znika, a gdy godziny zmieniają się w dni, zmartwiona Stephanie postanawia podjąć działanie i wyrusza na misję mającą rzucić światło na niewyjaśnione zniknięcie Emily. Gdzie jest Emilka?

Prosta przysługa – CATCH IT (B+) W ostatnim czasie rzadko można oglądać dwa gatunki, które łączą się w jeden i nadal działają. Prosta przysługa przejęła gatunek thrillera i dodała w bardzo subtelny sposób komedię. Uważam, że praca działa lepiej dzięki perfekcyjnej obsadzie Anny Kendrick i Blake'a Lively'ego. Obie dziewczyny osiągnęły tę część, a ich chemia jest namacalna. To idealny film na zabawną noc. Dziewczyny są niesamowite, a oglądanie filmu to świetna zabawa. Idź i zobacz!!!

Filip Zalewski

Bardzo podobał mi się film, fabuła oraz aktorzy/obsada. Historia rozwija się dobrze i ma zarówno zabawne, jak i ekscytujące momenty podczas pierwszych trzech kwartałów filmu. Ale film całkowicie traci to na końcu, w zakończeniu zupełnie nieprawdopodobnym i chaotycznym. Niestety problem z wieloma hollywoodzkimi filmami: jak uzyskać dobre zakończenie. Dlatego tylko częściowo polecę ten tytuł.

mgr doc. Fabian Sadowski

Pozdrowienia ponownie z ciemności. W stylu GONE GIRL Gillian Flynn/Davida Finchera i DZIEWCZYNY Z POCIĄGU Pauli Hawkins/Tate Taylor pojawia się kolejna tajemnica znikającej kobiety. Ten najnowszy film oparty jest na powieści Darcey Bell (scenariusz: Jessica Sharzer), tylko tym razem największym zwrotem akcji jest wybór Paula Feiga na reżysera. Zgadza się, reżyser najbardziej znany z „DRUŻYNEK” i innych komedii, zajmuje się „którą jednostką i co oni zrobili”. Nerwowa mama Vlogger Stephanie (Anna Kendrick) jest owdowiałą matką małego syna i jest zbyt dziarski i idealną mamą, która sprawia, że ​​inni rodzice szydzą i kąsają za jej plecami. Jest też tak zdesperowana, by związać się z ludźmi, że jest gotowa zaprzyjaźnić się z Emily (Blake Lively), pożerającą martini dyrektorką z branży mody, która jest matką przyjaciela syna Stephanie. Wkrótce dowiadujemy się, że martini i playdates nie powinny być mieszane. Stephanie i Emily dzielą mroczne, osobiste sekrety. Emily opowiada o finansowych kłopotach, jakie przeżywa ona i jej mąż Sean (Henry Golding, CRAZY RICH ASIANS), mimo że mieszkają w ultranowoczesnej rezydencji. Odniósł sukces ze swoją pierwszą powieścią, ale od czasu poślubienia Emily został uderzony blokadą pisarstwa. Te tajemnice bledną w porównaniu z tym, co rozładowuje Stephanie, co prowadzi Emily do namaszczenia jej prymitywną (choć całkiem adekwatną) etykietą, której nikt by nie lubił. Oczywiście później odkrywamy naprawdę mroczne (i zabójcze) sekrety Emily, które wykraczają daleko poza możliwe opóźnienia w spłacie kredytu hipotecznego. Gdy obie panie łączą się, mamy wrażenie, że Emily gra w jakąś grę z zawsze pogodną Stephanie, choć nie jesteśmy pewni, w jakim celu. Pewnego dnia Stephanie robi Emily „przysługę”, a potem Emily znika bez śladu ani słowa. Dni mijają i między Stephanie i Seanem rozwija się energia seksualna, podczas gdy Stephanie używa swojego vloga jako narzędzia do amatorskiego detektywa. Wystarczająco trudne jest zrobienie tajemnicy, ale komedia tajemnicza jest prawie jednorożcem kina. Reżyser Feig najlepiej czuje się w momentach komediowych - zwłaszcza tych, w których przekomarzają się pani Kendrick i pani Lively. Ich wspólne sceny są najważniejszymi punktami filmu… cóż, te i francuska popowa ścieżka dźwiękowa, w tym „Ca S'est Arrange” w czołówce, która sama w sobie jest godna pochwały. Film jest dziwnie skonstruowany, ale wciąż zabawny. Akt I to tak naprawdę ciemna komedia i zapowiadająca się przyjaźń między skrajnie przeciwnymi typami osobowości, podczas gdy reszta to bałaganiarski zagadka z kilkoma interesującymi elementami. Silne wsparcie zapewnili Andrew Rannells, Aparla Nancherla, Kelly McCormack i Jean Smart, chociaż dwa wyróżniające się postaci to Rupert Friend („Homeland”) jako szef Emily i postać pozornie prosto z ZOOLANDER oraz Linda Cardellini („Bloodlines”) jako niezdecydowany artysta związany z przeszłością Emily. Minusem jest to, że większość z tych scen dodaje komediowego szkicu, który tak ostro zderza się z tajemniczym elementem, że ostra krawędź potrzebna w scenariuszu staje się dość przytłumiona. Prawie każdy reżyser marzy o byciu Hitchcockiem, a to marzenie popycha ich w kierunku tego gatunku. Niestety, większość kończy się rozczarowaniem, ich filmy rozczarowują, a geniusz i trudność tego, co osiągnął Hitchcock, zostają wzmocnione. Oczywiste jest, że reżyser Feig jest fanem tego gatunku, ponieważ ma na myśli DIABOLIQE, GASLIGHT, PODWÓJNE ODSZKODOWANIE, a nawet Nancy Drew. Jednak uznanie klasycznego noir nie wystarczy, aby zakwalifikować się do etykiety. Film ma swoje momenty, pani Kendrick po raz kolejny jest gwiazdą w swojej roli, a większość widzów uzna to za zabawne pomimo bałaganu.

doc. inż. Marek Szymczak

Dowcipny dialog i naprawdę świetna czarna komedia. Ten film trzyma cię w napięciu, gdy angażujesz się w fabułę i próbujesz samodzielnie rozwiązać zagadkę. Anna i Blake wykonali świetną robotę.

Julita Kołodziej

Zwiastun

Podobne filmy