Historia Aliasa, uciekającego młodego albinosa, ściganego przez lokalnych szamanów, którzy używają części ciała albinosa do swoich eliksirów.

Ten film naprawdę mnie powalił. Widziałem to niedawno na SF Film Festival. Praca z kamerą i styl montażu były zarówno liniowe, jak i nieliniowe, co mnie całkowicie zachwyciło i uświadomiło mi, jak RAW jest wszystko w tym filmie. Od oczywistych trudności i złożoności samego kręcenia filmu, po stworzenie wrażenia „latającego na ścianie dokumentu” o wsi i kulturze, a następnie rozwinięcie opowieści o prawdziwym chłopcu, który jest w piekle. Doświadczenie oglądania tego było zarówno sparaliżowane, jak i traumatyczne. Wyobrażam sobie, że reżyser używał małych ręcznych kamer, ponieważ był tam autofokus i ekspozycja, fajne kąty z podłogi itp. Niektóre bardzo piękne i przykuwające uwagę obrazy podkreślały ogólną maniakalną fakturę tego filmu. Przedstawienia, które reżyser otrzymał od tych prawdziwych ludzi, były zdumiewające. Wreszcie oprawa dźwiękowa i muzyka dopełniły tego doświadczenia i zapadły mi w pamięć. Oszałamiające i wyjątkowe osiągnięcie. Dziękuję reżyserowi i producentom, którzy zaryzykowali. Mam nadzieję i modlę się o zmianę dla tych ludzi, którzy żyją tak jak oni.

Ida Kaźmierczak

White Shadow to przedstawienie w stylu vérité Aliasa, młodego albinosa dorastającego na obrzeżach nienazwanego miasta w Tanzanii. Główny konflikt polega na tym, że jako albinos Alias ​​jest ofiarą szamanów, którzy tną albinosów i używają ich do dziwacznych mikstur i mistycyzmu. Jego podróż pokazuje nam wszelkiego rodzaju elementy świata, który jest nam całkowicie obcy, ale pozostaje całkowicie indywidualny i nigdy nie próbuje być ostateczną „historią Afryki”, która byłaby łatwą drogą. Ze względu na luźniejszy styl filmu wymaga od widza dodatkowej uwagi i nie ma wyraźnej linii, ale jest przekonujący ze względu na nieziemski charakter. Nie ma dużego wynosu ani wezwania do działania, ale ekspozycja filmu nie może nie pozostawić śladu. Jest kilka niesamowitych sekwencji, w tym scena obstawiania i sekwencja, w której bohaterowie przekopują się przez e-śmieci w poszukiwaniu ratowalnej elektroniki, ale całość wciąż wydaje się luźniejsza niż powinna, a elementy stylistyczne filmu nie są zatrudniony wystarczająco często, aby był głównym tematem filmu. White Shadow najprawdopodobniej wkrótce nie pojawi się w amerykańskich kinach z powodu przedstawienia okrucieństwa wobec zwierząt, które prawdopodobnie nie było fałszywe (chociaż jest raczej oswojone w porównaniu z jakimkolwiek dniem w amerykańskiej fabryce mięsa). Jednak jako film festiwalowy jest intrygujący i niepodobny do niczego, co można zobaczyć, i już tylko z tego powodu może być wart poświęcenia czasu.

Sonia Rutkowska

Podobne filmy