Oto niespodzianka: The Gift to dojrzały thriller, który jest bardziej złożony i elegancki, niż sugerują zwiastuny. Nie wiem, co sprawiło, że dział marketingu sprawił, że film wyglądał na tak drugorzędny, tani, przewidywalny thriller, który jakimś cudem zdobył utalentowanych aktorów, ale teraz znamy prawdę. Jako reżyserski debiut Joela Edgertona, robi wrażenie, biorąc pod uwagę poczucie kunsztu za kamerą. Zdjęcia są wspaniałe, a tempo jest powolne, ale nigdy nie jest nudne. Założenie jest również zwodniczo proste, w miarę rozwoju filmu staje się coraz bardziej skomplikowane i wciągające. Edgerton, który również napisał scenariusz, odmawia przestrzegania konwencji gatunkowych, nieustannie podważając oczekiwania widzów co do przebiegu historii. Pojawiają się czerwone śledzie, zwroty akcji, zmieniające się perspektywy i moralna dwuznaczność, ale nigdy nie są tanie. Jak najlepsze thrillery, The Gift ewoluuje naturalnie i realistycznie. Edgerton i Rebecca Hall są świetni, ale to Jason Bateman robi wrażenie. Jako urodzony aktor komediowy, z niesamowitym skutkiem, odgrywa jedną ze swoich rzadkich, poważnych ról. Ale robię dygresję. Powinieneś wejść do tego filmu z czystym kontem, ale wiedz, że jest to rzadki, inteligentny thriller, który nie oszukuje ani nie karmi swoich widzów. I pod tym względem Joel Edgerton rzeczywiście dał nam prezent.
inż. Julia Rutkowska
Tak, to była świetna zabawa. Chodzi mi o to, że historia przypomina mi wiele innych (najbardziej zauważalne, Zaginiona dziewczyna i Skutki uboczne), ponieważ jest w stanie zmienić jej historię na więcej niż jeden sposób. Jak na bardzo prosty thriller (pierwsza połowa filmu) sprawdza się znakomicie. Edgerton naprawdę ma tak pewną kontrolę nad tempem i tonem, jaki chce, aby film miał, a kiedy zmienił kierunek, nadal jest w stanie utrzymać publiczność w napięciu. Najbardziej imponujące jest to, że pod wieloma względami jest to taki wątek typu B, ale Edgerton idzie dalej i naprawdę rozwija przemyślaną opowieść o moralności. Właśnie wtedy, gdy wydaje się, że film zejdzie do króliczej nory i nie wróci, ujawnia inny aspekt historii, który stawia wszystko w odpowiedniej perspektywie. Jest kilka nieprawdopodobieństw (jak ktoś inny powiedział, nie jestem pewien, czy mogę kupić, że przez tak długi czas nie będzie wiedziała, jaki był), ale odpowiedzi na takie pytania jest wystarczająco dużo, które są satysfakcjonujące i nie uszkadzają filmu jako całość. Te trzy tropy są również fantastyczne. Edgerton jest doskonały, a Bateman też naprawdę zaskakujący. Kto by pomyślał, że główny bohater z Arrested Development (chociaż z perspektywy czasu jego postać nigdy tak naprawdę nie pozostawała w trybie karykatury) ma to w sobie? Ma kilka naprawdę dramatycznych scen, które mnie powaliły. Rebecca Hall świetnie prezentuje się na ekranie, więc w ogóle się nią nie dziwię. Jest po prostu świetna. Myślę, że naprawdę imponujące w filmie jest to, że nic nie bierze się znikąd. W każdym zakręcie masz jakieś przeczucie i widzisz wszystkie wskazówki zasiane wcześnie. Dla wielu może to wydawać się problemem („całkowicie widziałem, że to nadchodzi”), ale jeśli chodzi o opowiadanie historii, to najlepiej sprawdza się z perspektywy czasu. Sednem filmu jest naprawdę sposób, w jaki nasza przeszłość może mieć konsekwencje nie tylko dla nas, ale także dla innych, a także o tym, jak może kształtować innych ludzi w sposób, którego się nie spodziewasz. Proste ale efektywne.
Milena Borowska
Świetny, niesamowity dramat / trzymający w napięciu wspaniały debiut na płótnie dla Joela Edgertona! Widziałem pierwotnie w kinie, a teraz mam na iTunes szczęśliwie za każdym razem, gdy go oglądam. Uwielbiam The Gift. Pięknie zagrana, wciągająca fabuła, współczuję wielu postaciom i doceniam dialogi! Dla mnie The Gift to dobrze wykonane dzieło sztuki, które każdy powinien zobaczyć i docenić.
Tymoteusz Cieślak
Obserwuj nas
Życzymy miłego seansu :)
Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco