Informacje o filmie

Teraz, w schyłkowych latach swojego życia, słaby osiemdziesięciolatek, Frank „Irlandczyk” Sheeran – były kierowca mięsa; potężny przewodniczący komórki 326 Związku Kierowców w Delaware; bezwzględny gangster i zabójca mafii — zostaje przykuty do wózka inwalidzkiego, zapomniany w domu opieki w West Chester w Pensylwanii. Zmęczony, ale wciąż cichy jak grób, Sheeran opowiada o swoim kluczowym pierwszym morderstwie; jego powiązania z osławioną rodziną mafijną Bufalino; zabójstwo Johna F. Kennedy'ego; energiczna krucjata prokuratora generalnego Roberta F. Kennedy'ego i jego rzekomy związek z morderstwem przywódcy amerykańskich związków zawodowych i przewodniczącego Międzynarodowego Bractwa Kierowców, Jimmy'ego Hoffy. Teraz pojednanie jest jedynym środkiem do zbawienia. Jak to jest być ostatnim stojącym mężczyzną?

Nie wiem, od czego zacząć, poza podziękowaniem Netflix za to, że jest jedynym dystrybutorem, który sfinansował ten film, abyśmy mogli zobaczyć, jak legendy wielkiego ekranu biorą ostatni wielki zamach. Zestaw i ekran są mniejsze, niż mi się podobało, są udostępniane w serwisie streamingowym, ale to lepsze niż nigdy ich nie widzieć. Nie jest to film bez skazy i niekoniecznie nazwałbym go arcydziełem lub czymś nowym i innowacyjnym. Ale jak na stary gangsterski film, jest to z pewnością jeden z najlepszych. Fabuła przypomina Ojca Chrzestnego 2 z perspektywy De Niros, ale to wszystko. Jest bardziej ugruntowany i zbyt subtelny w porównaniu z Goodfellas. I to dobrze, biorąc pod uwagę wiek głównych aktorów w filmie. Ale to nie znaczy, że jest nudny, szary i ponury, ponieważ tak nie jest. Jest zaskakująco zabawny, zawiera kilka bardzo poważnych scen i nie boi się od czasu do czasu wywołać w nas powiewu nostalgii. Zdjęcia różnią się od zwykłych współczesnych filmów, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Nie ma w nim nadmiaru symetrycznych ujęć Wesa Andersona ani Rogera Deakinsa, jak ujęcia szerokokątne. Film został nakręcony w bardzo starym stylu, przy użyciu panoramowania i montażu kamery. Montaż w filmie jest świetny, a punktacja jest odpowiednia. Aspekty techniczne uważały, że nie jest to nowatorskie ani coś oszałamiającego, ale nigdy nie miało to być głównym tematem filmu. Głównym celem dla mnie było absolutnie aktorstwo. A dlaczego nie miałoby to być z taką obsadą? Al Pacino i Robert De Niro po raz pierwszy razem na ekranie od czasu Heat. Joe Pesci i De Niro od Goodfellas. Joe Pesci wychodzący z emerytury i Martin Scorsese wspólnie reżyserujący wszystkie te legendy na ekranie! Jeśli to nie sprawi, że będziesz podekscytowany tym filmem, to obawiam się, że nic nie będzie. A propos działania mojego boga, czy oni działają! Robert De Niro daje dzięki temu najlepszy występ w swoim starszym wieku. Joaquin Phoenix był głównym pretendentem do nagrody dla najlepszego aktora Oscara i zgodziłem się z tym, ale po obejrzeniu THE IRISHMAN wszystko się zmieniło. Robert De Niro w zasadzie kradnie mu Oscara jak gangsta i daje jak dotąd najlepszy występ w roku. Stary Bobby wciąż daje świetnym aktorom szansę na swoje pieniądze, a facet ma 76 lat! Kiedy ostatni raz widziałeś, jak Al Pacino daje naprawdę dobry występ? Cóż, dokładnie to robi tutaj i tak dobrze jest widzieć, jak odnajduje swoje dni chwały. Jest jak zwykle krzykliwy, ale jaśnieje lepiej, gdy tonuje i pozwala mówić wyrazom twarzy. O rany, tęskniłem za Joe Pescim przez te wszystkie lata i nie martw się, że nadal jest intensywny, jak zwykle. I to dziwne, biorąc pod uwagę, że w tym filmie jest bardzo stonowany. Jeśli szukasz gwałtownego Joe Pesci, takiego jak w Goodfellas, będziesz rozczarowany. Ale jeśli szukasz onieśmielającego Pesci z ogromną prezencją, to jesteś we właściwym miejscu. Harvey Keitel jest w filmie przez bardzo krótki czas, ale fantastycznie wykonał swoją pracę. Ray Romano był zaskakującym wyróżnikiem i nie mogę uwierzyć, jak trzymał się tej samej płaszczyzny, co niektóre z tych legend branży. Tak naprawdę nie odgrywa większej roli i zasadniczo gubi się w miarę rozwoju filmu, ale wykorzystał większość swojego czasu ekranowego. Film trwa 3 godziny i 30 minut, ale szczerze mówiąc, nigdy nie wydawał się tak długi. Pierwsze 2 godziny minęły bardzo szybko, ale trzecia godzina była niesłychanie wolna. Wydawało się, że w ostatniej godzinie trochę się przeciągało i jednocześnie wydawało się, że przeskakuje do przodu. nie było to w żaden sposób nudne, ale czułem, że można było to zrobić lepiej. Odmładzanie CGI jest tak dobre, że po pewnym czasie można się zdezorientować, ile lat faktycznie mają główni aktorzy. To najlepsza technologia odmładzająca, jaką kiedykolwiek widziałem. Pomimo tego, że pod koniec jest powolny, nadal jest fantastycznym filmem. Nie robi czegoś innego, nie stara się odsunąć go od stada. Scorsese zrobił to, co robi najlepiej i nakręcił film, który chciał zrobić. To bardziej ostatni wielki hurra dla tych żywych legend niż coś, co ma być bezbłędnym arcydziełem. Najprawdopodobniej będzie to ostatnia w swoim rodzaju, a zarazem ostatnia współpraca Scorsese z tymi aktorskimi legendami. Biorąc pod uwagę czas, w którym jesteśmy, ten film może równie dobrze być ostatnim filmem Scorsese, z pewnością jest to ostatni występ Joe Pesci w filmie i ostatni dobry przebój gangsterski z legendami gatunku, takimi jak Al Pacino i De Niro. Więc ciesz się nim, póki możesz i delektuj się nim. Przypomnij sobie ten film za 10 lat i ciesz się, że przeżyłeś coś naprawdę fantastycznego. THE IRISHMAN to pożegnanie większości z tych legend i miłosny list do gatunku. Jest to ostatni w swoim rodzaju i wyszedł w iście gangsterskim stylu.

dr mgr Tola Wilk

Uwielbiam wszystkie filmy tego gatunku – Kasyno, Pewnego razu w Ameryce, Goodfellas, Ojciec chrzestny, Wredne ulice, Twarz z blizną, Infiltracja, Droga Carlito, Taksówkarz itp. Scorsese robi niesamowite epopeje, a ja lubię szeroki wielu innych reżyserów i ich filmów w tym duchu. Jednak uważam, że szum i huk wokół tego są nieco płaskie. Jestem pewien, że otrzymam trochę nienawiści za tę opinię, ale ten film nie zbliża się do poziomu Goodfellas lub Scarface. 1) Czas działania = Nie przeszkadza mi film o długości 3,5 godziny, ale musi być wystarczająco świetny, aby wypełnić tę ilość czasu. Co najmniej 60-75% powinno być niesamowite. Ten film jest DUŻO ZA DŁUGI bez powodu. Przychodzi mi do głowy około 5 scen, które można wyciąć lub skondensować, które nie pomogły w rozwoju fabuły. 2) Starzenie się i odstarzenie się aktorów = To było bardzo rozpraszające od filmu i rozśmieszyło mnie w kilku scenach. Czy to naprawdę KONIECZNE? Wydawało się to tanie i banalne i naprawdę odciąga od filmu, zamiast mu pomagać. Czy nie byłoby lepiej po prostu zachęcić młodszych aktorów do grania naprawdę młodych scen DeNiro, Pesci, Pacino itp.??? Nikt nie kupuje wieku tych facetów, nawet z technologią CGI i efektami. To zrujnowało wiarę chwili. 3) Pesci wyglądał na 139 lat przez cały film, nawet w scenach, w których miał być młody. 4) Talent i obecność Harveya Keitela zostały bardzo zmarnowane, ponieważ ledwo pamiętam cokolwiek, co zrobił lub powiedział. 5) Kobiety = panie są wymienione na początku filmu po imieniu, a następnie stają się zupełnie nieistotne dla wszystkiego, co dzieje się przez 3 godziny. Byli bardzo słabo rozwinięci. To była jedna rzecz, która dobrze skomplementowała Goodfellas - żona Raya Liotty zawsze była w mieszance, albo coś schrzaniła, albo groziła, że ​​go zabije, itp. 6) Brak suspensu lub akcji = Ten film stał się bardzo nudny po około godzinie. Nic mnie nie zaskoczyło, nic nie było ekscytujące, a akcja jest tak wykastrowana i odległa od siebie, że zapomniałam, że oglądam gangsterski film. Wciąż pamiętam Pesci dźgającego faceta w gardło długopisem w Casino, albo ostatni bastion Scarface'a, albo bicie w Goodfellas. Ten film ledwo miał ŻADNE PAMIĘTNE SCENY, które by się wyróżniały. Jedyne świetne to kilka naprawdę szybkich i realistycznych strzelanin facetów na ulicy lub w jadłodajni przy DeNiro. 7) Pacino jako Hoffa= W ogóle nie przypomina Hoffy, podobnie jak inni ludzie wcielający się w pewne postacie. Przychodzi mi na myśl także Robert Kennedy. To przyzwoity film, ze świetnymi wartościami produkcyjnymi, klasycznymi aktorami, legendarnym reżyserem i nostalgiczną muzyką ze świetną ścieżką dźwiękową. Jednak myślę, że ocena 8 lub 9 jest BS dla tego projektu. WSZYSCY MÓWIĄ PO PROSTU TO, CO MÓWIĄ DO POWIEDZENIA, tak jak każdy inny przereklamowany film, autor czy artysta. To dobry film, ale daleko mu do arcydzieła czy koronnego osiągnięcia Scorsese, wbrew temu, co wszyscy mówią. Scarface, Goodfellas, Godfather, Departed = wszystkie lata świetlne poza tym filmem i z krótszym czasem działania. Ten film wymagał dokręcenia i dodania lepszych scen. To interesujące, ale przesadzone i przereklamowane z powodu obsady i reżysera – co nie może wyrządzić krzywdy przeciętnemu krytykowi lub przeciętnemu dżihadowi.

Franciszek Wróbel

Niektórzy mogą go nienawidzić, ale oto trochę prawdy o Irlandczyku, przeciwko ósemkom, dziewiątkom i dziesiątkom: Jest to film w stylu „Zbyt długo nie czytałem”. Jaki jest powód tak ogromnego, ponad trzygodzinnego czasu pracy? Prawdopodobnie po to, aby jak najwięcej cieszyć się współpracą Pesci, Pacino i De Niro. Ale ludzie, ten czas minął... Goodfellas, Casino itp. i wszystko, co zrobił Scorcese, jest niesamowite. Ale przywrócenie gatunku mafijnego do gry w 2020 roku wymaga odrobiny zwrotów akcji i gustu dla różnych odbiorców. 3' 24 cale są skandalicznie długie i wolne nawet dla fanatyków. Oglądałem to na Netflixie i zajęło mi 2 dni, aby przejść przez film. Bardzo powolny rozwój postaci, co absolutnie nie jest konieczne, ponieważ my jako widzowie jesteśmy już w tym przeszkoleni gatunek. Jeśli nie lubisz tego gatunku mafii i tych aktorów, to prawie nie ma szans, żebyś obejrzał ten film lub rzuciłbyś go po pół godzinie. Jedyny plus to oczywiście dobre aktorstwo i świetna reżyseria ale... jeśli jesteś nowy w tym gatunku, zacznij od klasyki!

Filip Czerwiński

Musisz być całkowicie szalony, aby słusznie myśleć, że to Scorcese w najlepszym wydaniu i zignorować wszystkie wady tego filmu. Tak, rozumiem, nakręcił w swoim czasie wiele świetnych filmów, ale to nie jest jeden z nich. Scena na początku, w której Deniro bije kogoś, całkiem dobrze podsumowuje film. Przypadkowy bezimienny aktor, który zostaje pobity, jest jedynym, który wykazuje jakiekolwiek emocje, ponieważ postać Deniro i jego córka lunatykują się przez scenę, tak jak większość obsady robi to przez większość innych scen. Może to być trochę trudne, ponieważ kamera oddala się tak daleko, że ledwo widać ich twarze, prawdopodobnie w celu uniknięcia użycia słabych efektów odmładzających sikanie podczas sceny „akcji”, ale tak nie jest wiele ma znaczenie, ponieważ wciąż jest na tyle blisko, że możemy zobaczyć, jak Deniro fizycznie walczy o przejście przez scenę. To wygląda okropnie i jest przygnębiające widzieć Deniro w takim stanie i zdać sobie sprawę, że Scorcese uważał tę scenę za ok. . To bardzo zauważalnie słaby wysiłek Scorcese. Większość postaci jest drewniana i po prostu wydaje się, że jest tam znudzona. Pesci i Deniro są tu szokująco bez życia. Wydaje się, że tylko Pacino się stara, ale nawet jego występ wydaje się bladą imitacją jego dawnego ja. Ponownie, efekty odmładzające są bardzo słabe i dość bulwersujące jest widzieć, jak postać Deniro w retrospekcji jest określana jako młody człowiek (Pesci nazywa go nawet KID), ale nadal wygląda na to, że ma około 50 lat. Wprowadzono mnóstwo postaci pobocznych, z których większość znika natychmiast po ich wprowadzeniu i nie służy żadnemu celowi. Podobnie istnieje wiele szczątkowych scen, które nie służą do rozwijania fabuły lub postaci. Fabuła jest oczywiście typową grą gangsterską, którą już tyle razy widzieliśmy w Scorcese. Facet wkracza w życie przestępcze, awansuje, wzbogaca się i żyje, a potem wszystko się wali, ponieważ on i wszyscy inni, których zna, są absolutnie okropnymi ludźmi, bla bla bla, widzieliśmy to już wcześniej, ale wiesz, bierzesz coś jego nowszego, jak Wilk z Wall Street i chociaż używa tej samej starej formuły, wciąż jest interesujący, ponieważ postacie mają taką osobowość i styl, a nawet trzymają oczy przyklejone do konfliktu chociaż już wiesz dokładnie, dokąd to zmierza. Tutaj? Nie tak bardzo. Irlandczyk jest absolutnie nijaką opowieścią o gangsterze, z całkowicie zapomnianymi postaciami, które nie wydają się być zainteresowane swoimi rolami oraz pewnymi wartościami produkcyjnymi i kinematografią, z którymi tak zwany król kina powinien się wstydzić, a powiem ci , wy, ludzie broniący tej słabej wymówki dla filmu, nie wyświadczacie Scorcese'owi ani „kinowi” żadnej przysługi, ślepo połykając to gówno i zachowując się, jakby to była najwspanialsza rzecz, jaką kiedykolwiek widzieliście. Jeśli tak bardzo chcesz wyssać jakikolwiek produkt, nieważne jak zły, tylko dlatego, że ma dołączoną sławną nazwę, to naprawdę nie jesteś lepszy niż popcornowe filmy akcji i fani, których tak szybko potępiać. Jako ktoś, kto widział każdy film Scorcese'a przed tym, jest to NAJLEPSZA 5/10 i nigdy nie będę udawał, że jest inaczej tylko dlatego, że zrobił wiele świetnych filmów w przeszłości.

doc. Dariusz Stępień

Świetne aktorstwo, bardzo dobre zdjęcia i wszyscy wiemy, że Scorsese jest niesamowitym reżyserem, ale film jest bardzo długi i wydaje się, że jest bardzo długi, wiele świetnych filmów jest bardzo długich i są świetne, jak Lawrence z Arabii i Lista Schindlera dla na przykład są to klasyki i moim zdaniem Irlandczyk nie wejdzie do tej kategorii. Również odmładzający CGI nie jest przekonujący i dlaczego wkładanie tych soczewek kontaktowych w oczy De Niro, kiedy Scorsese kręcił The Aviator, nie zakładał soczewek kontaktowych na Dicaprio, w Kasynie, De Niro nie wyglądał ani trochę jak postać, którą grał, to było niepotrzebne, prawdopodobnie wina Netflixa. Najbardziej pozytywnym punktem filmu był występ Joe Pesci, jest on bardzo opanowany, ale może również pokazać, że jest bardzo niebezpieczną osobą, bardzo inną niż role, które grał w innych filmach Scorsese, które również są świetne, i w niektórych innych filmach, które zagrał w swojej karierze. Wygląda na to, że nigdy nie będziemy mieli świetnego filmu z De Niro i Pacino grającymi dwóch prawdziwych starych facetów, którzy spędzają razem dużo czasu na ekranie, i nie mówię, że dużo czasu spędzanego razem na ekranie jest koniecznie lepsze, na przykład w Righteous Kill mają też dużo czasu na ekranie, ale ten film był zły, w Heat mają tylko jedną scenę razem, dwie, jeśli liczyć ich konfrontację na końcu, ale ta słynna scena w Heat była wyjątkowo dobrze napisana, zagrana i z doskonałym wyczuciem czasu, ale to jest do innego przeglądu.

mgr inż. Natasza Dąbrowska

Zwiastun

Podobne filmy

Ojciec chrzestny II

The Godfather: Part II