Waris Dirie, urodzona w Somalii w 1965 roku, ucieka w wieku 13 lat, kiedy zostaje sprzedana do małżeństwa jako czwarta żona mężczyzny. Pracuje jako pokojówka w ambasadzie Somalii w Londynie, a następnie w McDonald's, gdzie zostaje odkryta i zostaje międzynarodową top modelką. W 1997 roku sprzeciwia się okaleczaniu żeńskich narządów płciowych, któremu sama została poddana w wieku 3 lat.

KWIAT PUSTYNI to bardzo mocny film, który przybliża wielu widzom okrucieństwa okaleczania żeńskich narządów płciowych, zdefiniowane w słowniku jako „obrzezanie żeńskich narządów płciowych, znane również jako nacięcie żeńskich narządów płciowych i obrzezanie kobiet, definiowane jako wszystkie procedury, które obejmują częściowe lub całkowite usunięcie zewnętrzne żeńskie narządy płciowe lub inne uszkodzenie żeńskich narządów płciowych z przyczyn niemedycznych. FGM jest zwykle przeprowadzane u dziewczynek w wieku od kilku dni do okresu dojrzewania. Może się to odbyć w szpitalu, ale zwykle wykonuje go bez znieczulenia tradycyjny obrzezacz za pomocą noża, brzytwy lub nożyczek”. Chociaż nie to jest głównym motorem tej historii, z pewnością sprawia, że ​​życie Waris Dirie, która napisała tę autobiografię, jest uznawane za osobę, która przezwyciężyła nieprzezwyciężone szanse, aby stać się jedną z najlepszych modelek na świecie i mówcą o prawach kobiet. Liya Kebede występuje jako Waris Darie i jest idealnym wyborem dla aktorki do wypełnienia tej roli: jest międzynarodową supermodelką, aktorką i filantropem, urodzoną i wychowaną w Addis Abebie w Etiopii. W 2003 roku była pierwszą kolorową kobietą, która została twarzą kosmetyków Estée Lauder. Waris Dirie (Liya Kebede) urodziła się w Somalii i została poddana okaleczeniu żeńskich narządów płciowych i uciekła przez pustynię do wolności przed haniebnym stosunkiem do kobiet (Waris jako dziecko pięknie portretuje Soraya Omar-Scego). Zmaga się z ponurą pracą, w końcu spotyka się z Marilyn (Sally Hawkins0, która wprowadza ją w świat mody przez Terry'ego Donaldsona (Timothy Spall), uczy się ubierać i chodzić w szpilkach i ostatecznie staje się wspaniałą modelką, którą znamy dzisiaj. Ma zainteresowania miłosne (Anthony Mackie), ale jej celem jest zdobycie wystarczającej wiarygodności i pieniędzy, aby stanąć przed WHO i wypowiedzieć się przeciwko okaleczaniu, które istnieje do dziś w wielu krajach. Wyreżyserowana przez Sherry Horman, która zaadaptowała autobiografię Dirie na ekran ze Smitą Bhide, efekty wizualne są spektakularne, a sposób, w jaki opowiadana jest historia, pełen pasji i współczucia. Cała obsada (w tym Juliet Stevenson, Meera Syal i Craig Parkinson) jest idealna. Ale to Liya Kebede wypełnia ekran nie tylko swoją urodą, ale także mocną grą głównej bohaterki. Bardzo dobry film z ciężkim przesłaniem. Grady Harfa

Katarzyna Tomaszewska

W życiu (mam 68 lat) jest tylko kilka filmów, które naprawdę „wcinają się w twoją duszę i sadzą się”. Większość z tych, które mi to robią, to historie z życia wzięte. Gandhi, Lawrence z Arabii, jeden z wczesnych filmów o Titanicu (miałem chyba około 9 lat). Kwiat Pustyni, mimo wszystko to drobne wady, bo film (podkreślam drobne) mocno zakorzenił się w moim sercu i nie odejdzie. Zawstydza moją męskość (w dobry sposób). Wymaga ode mnie większej tolerancji wobec innych i sprzeciwu wobec metodologii/tradycji, które ograniczają pełny potencjał drugiego człowieka. Opowiada niesamowitą historię o niezwykłej kobiecie o niesamowitym duchu. . Niezwykle ważne oglądanie.

Matylda Stępień

Emocjonalna podróż kobiety z pustyni Somalii do Organizacji Narodów Zjednoczonych. Nie pójdę tą drogą, która jest szczegółowa i naznaczona wyzyskiem, skaryfikacją, okaleczeniem, alienacją, odrzuceniem i wszystkimi innymi słowami w tej linii rymującej się z imigracją. Film opowiada o jednym dniu z życia afrykańskiej kobiety, który zmienił to życie w gehennę. Nazywa się wycięciem i wykonuje się go w wieku trzech lat. Oprócz bezpośredniej śmiertelności, a nawet śmiertelności pośredniej (później, gdy są w ciąży i chcą urodzić dziecko), ci, którzy przeżyli, są psychicznie gorsi i zależni. Nie są w stanie kontrolować swojego życia i rozwijać energii, która przemieniłaby cały kontynent afrykański. Tradycja wywodząca się z Czarnej Afryki, która później została zintegrowana przez islam, kiedy przybył, chociaż islam uważał, aby nie rozpowszechniać tej praktyki w populacji, która nie miała tej tradycji, zwłaszcza Arabów. To nic innego jak przetrwanie zniewalającej praktyki seksualnej, która musi jak najszybciej zniknąć z tej ziemi. Jednak daleko nam do tego. Wycięcie, powiem jak każde inne okaleczanie seksualne, jest zbrodnią przeciwko ludzkości, także w Stanach Zjednoczonych, gdzie 95 procent mężczyzn jest obrzezanych. Wymyślili nawet słowo oznaczające naturalne: nieobrzezany i nieobrzezany, co jest barbarzyńską bigoterią niektórych zamienioną w leksykalną tyranię. Dr Jacques COULARDEAU, University Paris 1 Pantheon Sorbonne, University Paris 8 Saint Denis, University Paris 12 Créteil, CEGID

Justyna Michalska

Moja mama ciągle nalegała, żebym obejrzał ten film, ale unikałem go ze względu na tematykę. Nawet w szpitalu, na tydzień przed śmiercią, zapytała: „Widziałeś już KWIAT PUSTYNI? Spodoba ci się”. Zmarła w zeszłym tygodniu w wigilię Wielkanocy, a ostatniej nocy postanowiłem ją obejrzeć, zanim zostanie usunięta z mojego rejestratora. Byłem całkowicie zafascynowany i każda scena wciągała mnie w głębokie współczucie dla tych okaleczonych kobiet. Sceny londyńskich modelek były przyjemnym, komicznym wytchnieniem od okrucieństw i ciekawie było zobaczyć, jak Waris zintegrował te dwa światy. Chociaż film ma pewne luźne końce i wady, nic nie sprawi, że docenisz swoje życie jako wolną kobietę, dopóki nie zobaczysz tego filmu. Przynajmniej możesz być zainspirowany, aby nigdy nie narzekać na tak błahe sprawy, jak ekonomia, brak chłopaka lub męża lub to, jak źle myślałeś, że jesteś traktowany jako dziecko. W najlepszym razie zostaniesz zainspirowany do użycia ognia w swoim życiu, aby pomóc tym, którzy niepotrzebnie cierpią na świecie.

dr dr Marika Szewczyk

Kwiat Pustyni to historia somalijskiej dziewczyny, która w wieku trzech lat została okaleczona przez zwyczaj kobiecego obrzezania. W końcu zostaje sprzedana w niewolę somalijskiej rodzinie mieszkającej w Londynie, ale kiedy wybucha kryzys w Somalii, zagrażając jej wizie, ucieka i staje się bezdomną. W końcu zaprzyjaźnia się z uczennicą tańca, która daje jej schronienie i zachęca ją do kariery modelki ze względu na jej urodę. Odnosi sukces i staje się jedną z najlepszych modelek w kraju, a w końcu wykorzystuje swoją sławę, by wypowiadać się przeciwko okropnościom kobiecego obrzezania. Fabuła brzmi jak musical z Bollywood, ale w rzeczywistości jest to bardzo poruszająca i poruszająca historia. To bardzo ważny film.

Eliza Piotrowska

Zwiastun

Podobne filmy

Twój Simon

Love, Simon