Informacje o filmie

1961. Przez dwadzieścia lat, poprzez swoich przedstawicieli, Walter Elias Disney (Tom Hanks) bezskutecznie próbował nabyć prawa od brytyjskiego autora P.L. Travers (Dame Emma Thompson) za jej serię książek o Mary Poppins, aby zrobić film. Travers czuła, że ​​chroni swój materiał, zwłaszcza przed Disneyem, ponieważ postrzega markę Disneya jako nie zazębiającą się z jej historiami. Boi się, że Disney zamieni te historie w przesłodzony animowany bałagan, ponieważ nie chce, aby jej Mary Poppins stały się synonimem Myszki Miki. Ale Travers, która od lat nie pisała dobrowolnie i brakuje jej pieniędzy, zgadza się teraz przynajmniej spotkać z przedstawicielami Disneya w Los Angeles w Kalifornii, aby przejrzeć scenariusz, ponieważ udało jej się uzyskać akceptację scenariusza, zanim podpisze umowę. prawa, coś, na co Disney nigdy nie zgodził się z nikim innym. Tymi przedstawicielami są w szczególności scenarzysta projektu Don DaGradi (Bradley Whitford) i bracia autorzy tekstów, Richard M. Sherman (Jason Schwartzman) i Robert B. Sherman (BJ Novak), dwaj ostatni, którzy irytują Traversa, choćby dlatego, że ona również nie widzi film Mary Poppins jako musical. Disney i Travers odkrywają, że są swoimi przeciwieństwami pod prawie każdym względem, jego swoboda w kontaktach z ludźmi po imieniu, wbrew jej woli bycia bardziej formalnym w zwracaniu się i byciu nazywanym swoim nazwiskiem poprzedzonym odpowiednim tytułem honorowym tylko najbardziej oczywisty przykład. Chociaż nie na spotkaniach scenariuszowych, Disney dowiaduje się bezpośrednio lub pośrednio o trudnościach w negocjacjach scenariusza, gdzie uważa, że ​​​​większość jej żądań jest zbyt nierozsądna, aby celowo kibostować projekt. Aby negocjacje zakończyły się sukcesem, Disney i jego przedstawiciele będą musieli dowiedzieć się, że opiekuńczość Travers wynika z jej relacji z osobami, które były inspiracją dla postaci Mary Poppins, a konkretnie z panem George'em W. Banksem.

Zwiastun

Podobne filmy

Wojna płci

Battle of the Sexes