Informacje o filmie

Architekt i projektant, kompozytor i magik. Jest geniuszem, który musi ukryć swoje zniekształcenie twarzy za maską i w katakumbach pod paryską Operą Populaire, znaną tylko jako Upiór w Operze lub Duch Opery. Jego jedyną towarzyszką jest jego młoda śpiewająca protegowana, sopranistka Christine Daae, którą pociąga i zadziwia, ale jednocześnie przeraża swojego Anioła Muzyki, którego entuzjastyczny głos śpiewa pieśni w jej głowie, gdy śpi i szepcze jej do ucha w ciągu dnia. Wszyscy w operze są przyzwyczajeni do zabójczych żartów Upiora, gdy jego żądania nie są spełnione, ale kiedy baldachim spada na nią, prawie ją miażdżąc, główna diva opery: Carllota rezygnuje. Bez dublera żłobie zwracają się do Christine, która w tamtym czasie była tylko dziewczyną z chóru. Przedstawienie rzuca ją natychmiast do sławy. Ale kiedy Christine, w której zakochał się Upiór, przyjmuje propozycję małżeństwa od swojego ukochanego z dzieciństwa, wicehrabiego Raoula de Changy, serce Upiora jest złamane. Jego rozpacz szybko zamienia się w wściekłą, zazdrosną wściekłość i jest gotów zrobić wszystko, by ją zdobyć, nawet jeśli oznacza to podniesienie stawki do najwyższego poziomu w wyborze Christine między miłością do Raoula a dziwnym pociągiem do Upiora.

Właśnie wróciłem z widzenia fantoma i zostałem całkowicie zmieciony. Przedstawienie na scenie jest moim ulubionym show na Broadwayu i byłem trochę zdenerwowany tym, jak Phantom i muzyka wieczoru wytrzymają na dużym ekranie, ale nie musiałem się martwić, ponieważ był zdecydowanie wart swojej ceny bilet – i jeszcze trochę. Film, w większości, zachowuje dużą część pokazu scenicznego, powiedziałbym, że w około 85 procentach jest wierny serialowi, chociaż były niewielkie różnice. Magia obecna w pokazie na żywo jest nadal, w przeważającej części, tutaj, na filmie. Właściwie zastanawiałem się, czy będę płakać podczas filmu i szorstko to zrobiłem. Piękność Upiora w Operze wciąż jest taka świetlista, a film po prostu wypełnia Twoje zmysły. Wydaje mi się, że przez cały film w kinie nie było dźwięku. Wygląd filmu – jeden z najbardziej porywających, jakie kiedykolwiek widziałem – kolorowy, bogaty i emanujący energią, jest po prostu wspaniały. Mam nadzieję, że ten film zdobędzie kilka nagród za kostiumy i zdjęcia. Czasami działo się prawie za dużo, co, jak dyskutowaliśmy z moimi przyjaciółmi, odwraca nieco uwagę od muzyki i może (chociaż jestem tym rozdarty) powinni byli to trochę stonować. fragment. Mimo to wygląd był tak spektakularny, że nie jestem nawet pewien, czy sam bym to zrobił. Ale wciąż 10 na 10 za atmosferę. W większości odlewanie całkiem niezłe. Po prostu nie mogę uwierzyć, że Emmy Rossum ma dopiero 18 lat, jest wspaniała i podziwiam ją. Była piękną, uroczą Christine i myślę, że w przyszłości będziemy ją często widywać. Gerard Butler trochę się gubi. Właściwie polubiłem go w roli upiora, chociaż zacząłem silniej odczuwać jego słuszność w trakcie trwania filmu, a nie na samym początku. Nie dlatego, że nie był dobry w roli, po prostu inaczej niż w wersji scenicznej. Dla mnie jego śpiew stawał się coraz bardziej uduchowiony, gdy film trwał, a jego aktorstwo było na A plus, nie był tam tylko po to, by śpiewać i wyglądać ładnie, on działał jak cholera z roli i udało mu się wynieść upiora z tylko obecność dla torturowanej jednostki. Ludzie mówią, że jest za przystojny, cóż, to z pewnością nie jego wina! (chociaż naprawdę mogliby dostać dla niego bardziej realistycznie wyglądającą maskę). ledwo o nich wiemy. Zrobił naprawdę dobrą robotę. Najbardziej zaskoczył mnie Patrick Wilson, myślę, że w pewnym sensie najbardziej podobał mi się jego głos. Był po prostu Wspaniałym i on też ucieleśniał Raoula. Jest utalentowanym aktorem o poruszającym, delikatnie mocnym głosie i był świetny. Minnie Driver, Miranda Richarardson – wszyscy świetnie. Dobre wybory castingowe. W sumie świetna noc w kinie – daję to 9 i myślę, że gdybym miał powiedzieć, dlaczego nie jest to idealna 10, to po prostu ta historia miała być przede wszystkim produkcją teatralną i równie dobrą jak film był i tyle łez, ile płakałem, nie prześladował mnie w taki sam sposób, jak przedstawienie na scenie. To nie odbiera filmowi potęgi ani wspaniałości, nie jestem nawet pewien, czy jako film mógłby być w ogóle lepszy. Po prostu oglądanie tego na żywo przyprawia mnie o dreszcze i nawiedza mnie w sposób, w jaki może to zrobić tylko musical sceniczny. Właściwie mogę zrozumieć, jak niektórzy ludzie nie są pod wrażeniem Phantom, ponieważ najważniejsze jest to, że dotyczy to zarówno muzyki, jak i historii, a jeśli ktoś nie jest fanem tego rodzaju muzyki, prawdopodobnie nie znajdzie po prostu dużo tutaj. Ale ci, którzy widzieli piękno Upiora na scenie, pokochają go (prawdopodobnie) i jeszcze lepiej, dla tych, którzy mają szczęście wejść do tego filmu i pokochać go, BEZ ZOBACZENIA SZTUKI – zobacz sztukę… ponieważ jeśli myślisz, że wersja filmowa to coś, z czego składa się wspaniałość, pomyśl o tym wszystkim, co żyje na scenie tuż przed tobą. Ten film jest dobry i z podziwem daję mu 9 z 10.

inż. inż. Michał Sadowski

Nie mogę uwierzyć, że tak długo czekałam na ten film. Nigdy nie widziałem sztuki teatralnej. Mieszkałem w Los Angeles przez około 17 lat, uczęszczałem do szkoły aktorskiej i występowałem wcześniej w kilku musicalach, ale nigdy nie przepadałem za ich oglądaniem, więc naprawdę nie wiedziałem, czego się spodziewać. Myślałem, że „Chicago” jest w porządku. Poszedłem to zobaczyć z kaprysu. Ale kiedy ten żyrandol wzniósł się w górę i rozległa przemiana nastąpiła w operze, od czarno-białych zakurzonych ruin do bujnego krajobrazu z czerwonego aksamitu i złotych ozdobnych posągów, aż po równą falę tej niewyobrażalnie pięknej muzyki, dosłownie zapomniałam o oddychaniu. Za każdym razem, gdy to widzę, wciąż dostaję gęsiej skórki. Czujesz, że właśnie zostałeś magicznie przeniesiony do innego świata. Kochałem każdą klatkę, każdą nutę, każde wykonanie od samego początku do samego końca. Krytycy muszą być szaleni. Ten film powinien być na każdej nagrodzie, jaką kiedykolwiek nakręcono!! Nie mogę przestać tego oglądać. Widziałem to już dziesięć razy i nie mogę się doczekać następnego razu. Zdecydowanie znajduje się teraz w mojej pierwszej dziesiątce wszech czasów. Joel Schumacher i Andrew Lloyd Webber stworzyli ARCYDZIEŁO!!! Cóż mogę powiedzieć o występach, które nie zostały powiedziane, były wspaniałe. Emmy Rossum była niewinna, piękna i anielska z pasującym głosem. Patrick Wilson był doskonały jako Raoul; przystojny, o głosie gładkim jak jedwab. Nie mogę jednak powiedzieć wystarczająco dużo o Gerardzie Butlerze. Jego zakres emocjonalny jest absolutnie oszałamiający. Od czasów Richarda Burtona czy Larry'ego Oliviera w Richardzie III nie widziałem aktora, który potrafiłby zawrzeć tak wiele różnych poziomów za jednym zamachem: mordercza wściekłość; intensywna seksualność i tęsknota; niesamowita wrażliwość. Nie mogę uwierzyć w komentarze, które widziałem na temat jego śpiewu. Jego głos był piękny, zmysłowy, a niesamowite było to, że jego śpiew pasował do wszystkich emocji, które odczuwał, od najwyższych do najniższych. Na początku widzimy bardzo pewną siebie, silną, dominującą jednostkę, która nie stroni od duszących ludzi, gdy są osaczeni, (nie jest to najbardziej sympatyczna jednostka), która mimo wszystko wykazuje wrażliwość i słodycz pomimo wszystkich swoich skrajnie fatalnych wad; to znaczy w bardziej niż kompetentnych rękach Gerarda Butlera. Jego kreacja jest tak pięknie i zręcznie narysowana, że ​​stopniowo pod koniec filmu widzimy, co kryło się przez cały czas pod maską: to tylko zagubiony mały chłopiec, który nigdy nie dorósł. Muszę też skomentować numer "Punktu bez powrotu". To musi być najseksowniejsza scena, jaką kiedykolwiek widziałem. I żaden z nich nie zgubił ściegu ubrania. Przyjmij może pelerynę i maskę. Ale robię dygresję. Przykro mi, ale rzuciłbym Raoula jak gorącego ziemniaka tylko po to, by położyć się w tym łabędzim łóżku i pozwolić mu śpiewać mi WSZYSTKIEGO dnia i WSZYSTKIEJ nocy, między innymi... użyj swojej wyobraźni. Więc mieszkał w kanale i miał mały problem z zarządzaniem gniewem. Moglibyśmy to przepracować z dobrym terapeutą. Mam na myśli, że ten facet dał Christine to, czego pragnie każda gorąca krew kobieta: całkowite i posłuszne uwielbienie. Czy mam rację dziewczyny? W każdym razie wszystkim pesymistom mówię, że ten film byłby niczym bez niego. Prawdę mówiąc, ciągle się zastanawiałem: „Kim jest ten facet, skąd się wziął? Więc zrobiłem to, co reszta z was i sprawdziłem go na „imdb”. Widziałem „Dracula 2000” i „ Timeline”, ale w ogóle go nie rozpoznałem. Od tego czasu widziałem jego inne role filmowe (szczerze mówiąc, filmy nie były takie świetne, ale to nie jego wina. Musisz wziąć to, co chcesz są oferowane.) Muszę więc wspomnieć o jeszcze jednym z jego zdumiewających talentów: przysięgam, że zmienia się z każdą rolą. Jego głos i twarz, a nawet ciało dopasowują się do każdej postaci, którą gra. Nie mogę uwierzyć, że nie jest na to gotowy. dla najlepszego aktora, albo że ten film nie ma co najmniej dziesięciu Oscarów. Nawiasem mówiąc, zbojkotuję je w tym roku i zachęcam do tego samego. W porównaniu z tym filmem reszta to tylko bzdury. Butler jest niesamowitym aktorem. Tak się cieszę, że pan Schumacher miał niesamowity wgląd, by go obsadzić. Mam nadzieję, że teraz dostanie role, na które tak hojnie zasłużył. drzewot. Nie mogę uwierzyć, że nigdy wcześniej nie miał lekcji głosu. Mam nadzieję, że zrobi więcej nagrań. Wciąż nie mogę wyrzucić tych piosenek z głowy, mam płytę i nadal nie mogę przestać jej grać. Do wszystkich tych zepsutych sportów, PRZEKONAJ SIĘ!! To jest FILM, to nie sztuka sceniczna. Musisz go objąć na jego własnym terenie. I CO za film, nie mogę się doczekać, aż kupię DVD, aby móc się nim delektować jak najlepszym winem, jakie jest ku zadowoleniu mojego serca. Jeśli jeszcze tego nie widziałeś, przegapiłeś coś niezwykle wyjątkowego. To jeden z najlepszych i najpiękniejszych filmów, jakie kiedykolwiek nakręcono. Muszę Ci podziękować "imdb", przynajmniej raz mamy szansę wygłosić nasze opinie. Nigdy nie obejrzę kolejnego filmu bez skonsultowania się z moimi „małymi ludźmi”. Bardzo dziękuję za tę możliwość.

inż. Hanna Chmielewska

Zwiastun

Podobne filmy

Kodeks 46

Code 46