Naukowiec i lekarz dr Sarah Roberts (Susan Sarandon) prowadzi badania nad krwią i rolą, jaką odgrywa ona u osób cierpiących na przedwczesne i przyspieszone starzenie się. W swojej bardzo publicznej pracy podchodzi do niej między innymi uwodzicielsko piękna blond kobieta, która uczestniczy w jednym z podpisywania książek Sarah, oraz John Blaylock (David Bowie), który twierdzi, że właśnie zaczął cierpieć na zaawansowane starzenie się. Początkowo wierzy, że John jest następnym z długiej linii dziwaków, z którymi się spotkała, dopóki nie zobaczy, jak bardzo się postarzał w ciągu kilku godzin, kiedy czekał, by z nią porozmawiać. Dopiero gdy zaczyna szukać Johna, dowiaduje się, że blondynką jest Miriam Blaylock (Catherine Deneuve), żona Johna. Sarah nie wie, że Miriam jest królową wampirów, która obiecuje wieczną młodość i życie tym, którzy zaczynali jako jej śmiertelni kochankowie, gdy wstrzykuje im swoją krew swoim ugryzieniem. John jest ostatnim z tych kochanków, który był z nią od wieków. Jej obietnica nie jest jednak do końca prawdziwa, ponieważ jej kochankowie starzeją się wykładniczo, gdy odrzuci ich ze swojej łaski, po czym skazani są na wieczność ludzkiego życia w wiecznie starzejącym się i rozpadającym się ciele. Sarah wraca do domu Blaylocków, aby zbadać bliżej sytuację Johna, ale także jej wzajemny pociąg do Miriam. W związku z tym może skończyć jako następna w długiej linii wampirzych kochanków Miriam, którzy również będą ostatecznie skazani na życie w wiecznym starzeniu się.

W Nowym Jorku kochankowie Miriam Blaylock (Catherine Deneuve) i John (David Bowie) to wampiry, które przetrwały czas pod egipskim symbolem Ankh. Kiedy John rozpoczyna przyspieszony proces starzenia, szuka specjalisty, dr Sarah Roberts (Susan Sarandon). Jednak nie przeżył, a Miriam wybiera Sarah na swojego kolejnego kochanka. „Głód” to jeden z najlepszych filmów o wampirach, jakie kiedykolwiek nakręcono. Pamiętam, jak pierwszy raz zobaczyłem ten film w kinie artystycznym w Rio de Janeiro, a później co najmniej trzy razy na VHS. Teraz na DVD ten stylowy film wzbogacony o fantastyczną melancholijną i artystyczną atmosferę, ze wspaniałą muzyką i wspaniałymi zdjęciami. Ten film jest całkowicie niedoceniony w IMDb, ponieważ jest to jeden z najpiękniejszych filmów o wampirach, jakie kiedykolwiek powstały, a właściwie arcydzieło gatunku. W tym niezapomnianym filmie wystąpili Catherine Deneuve, David Bowie i Susan Sarandon. Niezwykła scena lesbijskiej miłości Miriam i Sarah należy do najbardziej erotycznych w historii kina, nigdy nie jest wulgarna. Mój głos to dziewięć. Tytuł (Brazylia): „Fome de Viver” („Głód życia”)

Stanisław Rutkowski

„The Hunger” otwiera znany już hymn gotycki „Bela Lugosi's Dead” Bauhausa. Niezły sposób na otwarcie filmu o wampirach, choć w dzisiejszych czasach wydaje się to niemal parodią. „Nieumarli nieumarli nieumarli” rzeczywiście. Wprowadź Cathy i Bowie do zgrabnego, eleganckiego, neonowego klubu nocnego, wypełnionego po brzegi post-punkami i pre-Gothami udającymi martwych. Szkoda, że ​​nie byli tak gotowi na prawdziwe rzeczy, jak im się wydawało. Widzisz, Cathy i Bowie to wampiry. Jest to film oszałamiający wizualnie, nadrabia efektami to, czego czasami brakuje mu spójności. Wygląda na to, że urocza, nieśmiertelna Cathy, zwana Miriam, jest królową wampirów, która najwyraźniej istnieje odkąd zbudowano Sfinksa. Bowie jest jej małżonkiem, niegdyś śmiertelnym mężczyzną, którego dwustuletnia długość życia nagle kończy się w przerażająco szybkim tempie. Zdesperowany, by znaleźć lekarstwo, szuka naukowca Susan Sarandon, który początkowo nie wierzy w twierdzenia Bowiego, ale wkrótce zostaje przekonany, gdy młody i przystojny androgyniczny mężczyzna nagle starzeje się w ciągu kilku godzin, stając się zrujnowaną ruiną. Miriam, która na przestrzeni wieków miała niezliczoną ilość kochanków, daje Bowie'emu podniecenie i zwraca uwagę na śliczną, młodą Sarandon. Ale Sarandon, choć początkowo łatwa do uwiedzenia (w erotycznej scenie lesbijskiej), okazuje się mieć wolę silniejszą niż Miriam, a nawyk Miriam do trzymania pod ręką swojej kolekcji zwłok byłych kochanków okazuje się błędem. To dziwny film, prawie tak zimny i beznamiętny, jak można by sobie wyobrazić wampira. Wydaje się, że trzyma widza na wyciągnięcie ręki, nie pozwalając mu doświadczyć emocji bohaterów… ale bohaterom w większości i tak bardzo brakuje emocji, więc surowa pustka filmu staje się genialnym lustrem . Niektórzy entuzjaści wampirów mogą uznać to za nudne i mylące, ale to dobry wysiłek, a nie całkowita strata. Trzech głównych bohaterów warto oglądać po prostu ze względu na ich niesamowitą urodę i wdzięk. Tony Scott (brat Ridleya) stworzył tutaj ładne, choć nieco dziwaczne i mrożące krew w żyłach dzieło sztuki i, jak większość dzieł sztuki, czeka na interpretację.

mgr Adam Kaźmierczak

Film opowiada o Catherine Deneuve, która jest uwodzicielską wampirzycą żyjącą przez wieki z Davidem Bowie. Potrzebują świeżej krwi do życia wiecznego. Ale Bowie niedługo się rozpadnie i zastąpi go nowa kochanka, kusząca naukowiec-medyczka, Susan Sarandon. Obraz jest dziwacznym filmem krwiopijców i dla kogoś, kto uważany jest za film kultowy. Przedstawia luksusowe scenariusze, artystyczne zdjęcia, choć w większości powstałe w pracowniach wnętrz. Francuska aktorka Catherine Deneuve, jak zawsze, jest zimna i elegancka. David Bowie jako młody i starszy wampir w ekscytującej przemianie ma się dobrze. Susan Sarandon jako uparta naukowiec jest dobra. W filmie występują znani drugoplanowi aktorzy, Dan Hedaya jako inspektor policji i Cliff DeYoung jako kochanek Sarandona. Oprócz przyszłych znanych aktorów w małych rolach, niemal statystów, jak Willem Dafoe, Anne Magnuson, John Pankow i aktorów angielskich jak Sophie Ward i Philip Sayer. Przerażające sekwencje poklatkowe nawiązujące do starzejącej się małpy zostały wykonane przez Dave'a Allena. luksusowe dekoracje i scenariusze autorstwa Stephena Goldblatta.Stylowe,eleganckie kostiumy autorstwa ekspertki Mileny Canonero oraz dział garderoby i suknie Catherine Deneuve autorstwa słynnego francuskiego projektanta mody Ives Saint-Laurent. Film został sklasyfikowany przez MPAA z oceną R za krew, przemoc, gore i perwersyjny nudyzm. Film został dobrze zrealizowany przez Tony'ego Scotta, choć trochę powolny i dość nudny. Obecnie odnosi duży sukces i osiąga wysokie wyniki kasowe z takimi hitami jak: ¨Crimson tide, Enemy of State, Spy game, Man of Fire i Deja Vu¨ oraz założył wraz ze swoim bratem Ridleyem ¨Scott-Free Production¨.

inż. Agata Mróz

„The Hunger” (1983) Tony'ego Scotta to stylowy film o wampirach wypełniony wspaniałymi efektami wizualnymi. Film jest znakomicie zagrany – oszałamiająco piękna Catherine Deneuve naprawdę zapada w pamięć jako Miriam – wieczna wampirzyca i była egipska królowa. lesbijski seks z krwią i wampirami, więc każdy, kto lubi horrory lub muzykę gotycką, powinien zobaczyć ten kultowy film. Scena otwierająca z Bauhausem grającym „Bela Lugosi is Dead” jest bezcenna!

Ada Szulc

Zwiastun

Podobne filmy